החורף מסכן את הנהג והנוסעים ברכב בגלל כמה סיבות:

  1. טמפרטורות נמוכות: אלה מורידות את לחץ הדם שלנו וגורמות לעייפות וטשטוש. בחורף יש לנו נטייה להפעיל חימום במכונית, מה שגורם לנו לעיתים להתנמנם על ההגה. בנוסף, אנחנו לא מכניסים אוויר נקי למכונית, מה ששוב, גורם לבעיות ערנות.
  2. ראות ירודה, בעיקר בשעות בין ערביים, או בגלל ערפילים או גשם.
  3. בוץ ומים על הכביש – אלה מאריכים את מרחקי העצירה שלנו ומקשים על ההיגוי שלנו.
  4. שלוליות – מעבר לא זהיר של אלה עלול להחדיר מים למערכת הפליטה וגם למנוע ולהשבית את הרכב.

אחרי שמנינו את כל אלה, נשמח לדעת שמול כל הסכנות אפשר בהחלט להתגונן, אם מקפידים על תחזוקה טובה ומונעת של מכלולי הרכב השונים. ניתן לרכוש כאן מגוון מוצרים לרכב שלכם!

גבר מסדר מגבים

מגבים

האם המגבים שלכם משאירים פסים מעצבנים על שמשת המכונית?
מאוד יכול להיות שהגיע הזמן להחליף אותם:

  • נקו את השמשה בחלקה התחתון מאבק וחול
  • העבירו מטלית נקייה ולחה לאורכן של גומיות המגבים ונקו אותן
  • השפריצו מים על השמשה והפעילו את המגבים

אם הכול יפה וחלק – אתם בסדר. אם נשארו פסים – החליפו את המגבים. אל תשכחו לבדוק גם את המגב האחורי, אם ברכב שלכם מותקן מגב שכזה. 

לחץ אוויר בצמיגים

הצמיגים הם הקשר שלנו לכביש. בין השאר הם גם משדרים את מה שנקרא "תחושת הכביש", בעזרתה אנחנו מעריכים את יכולתנו לשלוט ברכב, להאיץ בו או לבלום אותו. 
את הצמיגים חשוב לבדוק לפחות פעם בחודש, אבל מעטים מאיתנו מקפידים. 
ובכל זאת, לפני החורף ובוודאי שבמהלכו, עשו שני דברים:

  1. ודאו שהסוליות של הצמיגים גבוהות דיין ושהצמיגים לא יבשים. קחו מטבע של חצי שקל, והעבירו אותו בתוך חריצי הצמיגים: עומק של כחצי ס"מ הוא עומק תקין. בנוסף, העבירו בחוזקה אצבע על דופן הצמיג. אם היא משחירה, הצמיג עלול להיות יבש וראוי לבדוק אותו. 
  2. בדקו לחץ אוויר בצמיגים. זה חשוב להבטחת מרחק בלימה מספק, לאחיזת כביש רטוב ועוד. במיוחד בחורף חשוב להבטיח לחץ אוויר מספק בצמיג, כיון שהצמיגים נוטים להתקרר מהר יותר. אל תזניחו!

היגוי

בעיות בהיגוי עלולות לנבוע ממספר סיבות, אבל הנפוצות בהן הן לחץ אוויר לא תקין בצמיגים וחוסר איזון בין הגלגלים הקדמיים.
אם אתם חשים במשיכה בהגה – במיוחד לאחר שמלאתם אוויר בצמיגים – גשו לבדיקת פרונט ואיזון גלגלים. 
אם אתם חשים רעידות ברכב – במיוחד אם הן כביכול מגיעות מאחור – יש לכם בעיה בגלגלים האחוריים, שגם אותה יש לפתור.
הבדיקה והתיקון אינם יקרים, בוודאי בהשוואה למחיר שתשלמו על סטייה לא מכוונת מהדרך, וכל
הסיפור לא לוקח הרבה זמן; אולי משך זמן שיהיה דרוש לכם לארוחת צהריים וכוס קפה. 

מצבר

הרכב מגמגם בהתנעה? בחורף יהיה עוד יותר קשה להתניע. היכנסו למוסך קרוב או לחשמלאי רכב ובדקו את המצבר ואת הטעינה. 
זכרו שהתנעת רכב קר בחורף, שימוש מוגבר בחימום ובמזגן (שילוב שמונע אדים על החלונות) ואורות יוצרים עומס על המצבר. אם מדובר במצבר עייף או חלש, הוא לא יעבור את החורף, וחבל להיתקע. 

אורות ברקס ודרך

בקשו ממישהו לבדוק אתכם את אורות הברקס והדרך, את אורות הערפל והאיתות. 
בחורף עולה עוד יותר החשיבות של כל אלה – הבדיקה פשוטה ולרוב גם התיקון: נורית חדשה עולה מה? חמישה או עשרה שקלים לנורית בלימה ו- 30 – 50 ש"ח לנורית קדמית, כולל ההחלפה?

בדיקת בלמים

כאן תזדקקו לעזרתו של מוסכניק שירים את הרכב שלכם על הליפט – מתקן הרמה במוסך – ויבדוק את תקינות הברקסים.
במיוחד אם עבר זמן רב מהטסט האחרון שלכם, ובמיוחד אם נראה שקצת קשה לכם יותר עם הברקס – ערכו את הבדיקה הזו. היא עשויה להציל חיים. ממש כך. 
ולסיום: מוסכים רבים מציעים בדיקת חורף חינם, ואפילו מעניקים לכם סט מגבים או צ'ופר אחר אם תבצעו את הבדיקה. שווה לעקוב אחרי הפרסומים השונים או ליזום בדיקה כזו במוסך שלכם.