* החלפת הגלגל ללא המנוע פשוטה יותר – דומה להחלפת הגלגל הממונע, רק ללא שלבי ניתוק החשמל ויחידת ההנעה.
* אם יש לכם שיער ארוך, אספו אותו, כדי שלא ייתפס בגלגלים או בשרשרת.
* רצוי להסיר תכשיטים לפני טיפול באופניים.
אז איך מתחילים לתקן את הפנצ'ר באופניים?
- הוציאו את המצבר.
- הניחו את האופניים על הכידון, על משטח ישר, רצוי מרופד בשטיח או שמיכה ישנה.
- שחררו את הברקסים כך שהגלגל חופשי.
- שחררו את האומים משני צידי בית המנוע עד שניתן לטלטל אותו מצד לצד ולשחרר אותו.
- נתקו מחברי חשמל קרובים כדי להקל על הוצאת הגלגל כולו מהתושבות.
- אל תשכחו לקצוץ אזיקונים או לשחרר פטנטים אחרים שמהדקים את הכבלים לשלדה, כדי שלא תתלשו אותם בטעות.
- אם אי אפשר לשחרר את הגלגל מהכבל החשמלי, תצטרכו לעבוד כשהוא מחובר בכבל לאופניים. אחרת אתם יכולים לעבוד בנוחות על גלגל חופשי:
- הסירו את הצמיג מהחישוק בצד שמנוגד לחוט – לרוב זה הצד שאינו צד השרשרת.
- משכו את הפנימית מהגלגל, כולל השסתום. קחו מספריים טובים וחיתכו אותה, אם אתם לא מעוניינים לתקן את הפנצ'ר אלא להחליף אותה כולה.
- משכו אותה החוצה וזרקו
- מלאו מעט אוויר בפנימית החדשה כך שיש לה מעט יציבות, לא שהיא מנופחת "מלא".
- השתמשו באחת הידיים כדי להרים את הגלגל מהתושבות וביד השנייה הוציאו את הפנימית הישנה (אם החלטתם לא להשחית אותה...).
- הכניסו את הפנימית החדשה והעבירו אותה בין הציר והשלדה בצורה שלא תיתפס במנוע כשתחזירו אותו למזלג.
- החזירו את המנוע לתושבות שלו – למזלג - ונענעו אותו כדי להבטיח שהוא חזר במלואו למקום.
- התחילו להכניס את הפנימית לצמיג – שסתום תחילה וסיימו על ידי החזרת הצמיג עצמו לחישוק.
- מלאו אויר ונפחו את הצמיג.
- הדקו מעט את האומים.
- תנו סיבוב טוב לגלגל והבטיחו שהוא נע בחופשיות ובצורה שווה ואז הדקו את האומים למלואם, בלי לחרוץ את המתכת ושחררו את הברקסים.
- הפכו את האופניים, החזירו את המצבר למקום, ישרו מראות אם צריך וצאו לדרך.
ואם נתקלתם בבעיה, תמיד תוכלו למצוא מתקן אופניים חשמליים במדריך העסקים של בזק 144.