מהגליל והגולן ועד לדרום הרחוק; מהים ועד ירושלים; ישראל מלאה באטרקציות ביבשה, באוויר ובים, ועליכם רק לבחור מה מתחשק לכם לעשות בחופשה שלכם. אבל מה אם מתחשק לכם שהאטרקציות יגיעו אליכם, ולא להיפך? הכוונה היא כמובן לאטרקציות לאירועים, ולאו דווקא אטרקציות תיירותיות. התפקיד של אטרקציה תיירותית הוא למשוך תיירים למקום, וזהו גם תפקידן של האטרקציות לאירועים: להפוך את האירוע למעניין יותר עבור האורחים ולצקת בו תוכן, מלבד אוכל וריקודים באולם אירועים.
בחירת אטרקציות לאירועים תלויה בסוג האירוע ובקהל המוזמנים.
אטרקציות לילדים
היום אין כמעט חגיגת בר מצווה או בת מצווה בלי אטרקציות לאירועים: מכונות צילום למגנטים, שולחנות משחק ממוחשבים, מכונות משחק וגם עמדות Wii, Xbox או פלייסטיישן, שהופכות לאטרקציות לעת מצוא.
גנים ופארקים מציעים אטרקציות לאירועים במקום: יש מתחמים לפיינטבול, למשל – אטרקציה בעיקר לבנים, אבל לא רק. ישנם מתחמי מתנפחים וקירות טיפוס ויש גם מי שיביאו את קיר הטיפוס אליכם: מתקן נגרר ונייד לטיפוס ולגלישה. את אלה ניתן להביא ליער או לחורשה וגם – בהיתר מיוחד – לגנים ציבוריים (אל תשכחו לבדוק את נושא הביטוח!).
ישנם אולמות שמחות וגני אירועים שבנויים סביב נושא האטרקציות לאירועים: אולמות באולינג שמציעים כיבוד במקום או קייטרינג בסיסי. מתחמי VIP בבתי קולנוע – כשמלבד כיבוד מלא, האטרקציה היא סרט לפי רצונו של הילד או מזמין המסיבה.
אטרקציות למבוגרים
מציירי פורטרטים וקריקטורות, דרך זמרים ובדרנים. נראה כי כאשר מדובר באטרקציות לאירועי מבוגרים, הכל הולך. גם אטרקציות שדורשות מהקהל להשתטות וגם אטרקציות רציניות יותר. ישנן כמובן אופנות, ויש דברים שיוצאים מהאופנה (ומהאף), אבל תמיד יש חידושים ותמיד אפשר למצוא משהו מקורי ומעניין. אם האירוע שלכם הוא אירוע קטן, עם מעט משתתפים, אפשר שהאטרקציה תהיה הרצאה או סדנא או אפילו מאמן אישי, שייתן שיעור לדוגמא; הכל לפי העניין ואופי הקהל.
אטרקציות לאירועי חברה ותערוכות
אירועי חברה יכולים להיות עניין מתיש למדי. כדי להפוך אותם מעניינים יותר, נוהגות חברות רבות להקדיש חלק מהאירוע לגיבושון: סוג של אטרקציות כמו טיפוס קירות או סנפלינג. לעיתים מזמינים אף הרצאה על יין או משקאות אחרים, כדי לשבור את הקרח, ולעודד השתתפות ושיתוף פעולה בין העובדים.
בתערוכות רבות בחו"ל וגם בארץ – אפשר לראות "אמני חושים" שמושכים את הקהל לביתן זה או אחר. תוך כדי הסברים כלליים על מוצרי החברה, הם יבצעו קסם או אחיזת עיניים שיהיו קשורים לעניין. זוהי דרך מצוינת למנף את האטרקציה לא רק כדי למשוך קהל, אלא גם כדי להעביר מסר, ולדאוג שהוא ישקע ויצרב בזכרון.