ברז המים התפוצץ? הבית מוצף? זקוקים לאינסטלטור? שימו לב:

 

תלונות רבות נגד אינסטלטורים הגיעו למוקד התלונות של אמון הציבור. שני עניינים המשפיעים על אופי התלונות - מחסור במידע ומחסור בזמן: מחסור בידע, משום שרובינו לא מבינים דבר בבעיות שצצות במערכת האינסטלציה (הצפות, סתימות או פיצוצים בצינור); לחץ זמן: פעמים רבות קריאה לאינסטלטור היא בגדר עניין דחוף ש"נופל" על הצרכנים ומשבש להם תכניות.

 

פניתם לאינסטלטור? שימו לב לכמה עניינים חשובים:

  •  השוואת מחירים – למרבית העסקים אין יכולת לתת הצעת מחיר טלפונית טרם בדיקה ואבחון התקלה. בקשו הצעה למחיר של הבדיקה וודאו, כי בדיקה אינה מותנית בהתחייבות לעסקה שטרם נקבע מחירה. כמו כן מוצע לבצע סקר שוק טלפוני ביחס להערכת מחיר על תיקון הקלקול.
  • בדקו האם המחיר המוצג הוא המחיר הכולל- כולל מע"מ, עבודה וחומרים.
  • דרשו שכל התחייבויות האינסטלטורים תהינה כתובות, לדוגמא-מועד תחילת העבודה, מועד סיומה, באילו חלקים ישתמש האינסטלטור, ארץ ייצור החלקים, האם הם עומדים בתקן, האם ניתנת אחריות לחלקים ולעבודה, תנאי ומשך האחריות וכו'.
  • דרשו מהאינסטלאטור לחתום על החוזה.
  • הגודל לא קובע – שימו לב: מודעת פרסומת גדולה איננה מעידה על איכות של שירות או על הגינות.
  • דרשו קבלה – זו הדרך שלכם להוכיח שהייתה עסקה ולטעון טענות כלפיה במידת הצורך.
  • להתלונן – במידה שאתם חושדים, כי בעל עסק לא התנהל באופן הגון כלפיכם – תתלוננו. המידע שמצטבר על הענף ועל בעלי מקצוע הוא בעל חשיבות עליונה ביחס לשינוי שניתן לחולל.

 

מהתלונות שמגיעות לאמון הציבור בנוגע לאינסטלטורים – ניתן להבחין בכמה דפוסי התנהלות בעייתיים, החוזרים על עצמם:

 

א.      רשלנות מקצועית ו/או חוסר מקצועיות  - אבחנה שגויה ביחס לתיקונים הנדרשים, עבודה לא מקצועית, ביצוע תיקונים שאינם חיוניים, גרימת נזק לרכוש בבית הצרכן, עיכובים בביצוע העבודות וכו'.

ב.      הפקעת מחירים - קיים קושי בענף לקביעת מחיר כולל טרם בדיקת הבעיה. אך לעתים,לאחר קבלת הצעת מחיר ובתום בדיקה, גילו צרכנים כי יכלו לשלם סכום נמוך משמעותית עבור התיקון המוצע. לעתים, בעת שצרכן מבטל עסקה, הוא נאלץ לשלם דמי ביטול גבוהים ולא סבירים.

ג.       הטעיה בפרסום - בעל מקצוע מציג בפרסומיו מחיר, אך דורש , עם תום העבודה מחיר גבוה מהמחיר שהוצג בפרסום.

ד.      אי מסירת קבלה - צרכנים מלינים כי אינסטלטורים אינם מוסרים קבלה/חשבונית עבור התשלום כנגד השרות שהתקבל, כך שלא ניתן להוכיח את קיומה של עסקה.

 

תלונה אחת שווה אלף קיטורים – להגשת תלונה: www.emun.org