למי שעדיין לא שמע את החדשות, בעולם המערבי חיים ללא אינטרנט הם כמעט בלתי אפשריים. אנחנו שואבים מידע באינטרנט, מבצעים קניות , מתחזקים קשרים חברתיים ועסקיים ועוד. אם כך, בניית אתרים וקידום אתרים הפכו לשני תחומים שכל עסק חייב להשקיע בהם מתחילת דרכו על מנת להצליח, לבלוט ולהגיע לקהל היעד. איך עושים זאת נכון?

איך בוחרים חברה לבניית אתרים?

בישראל יש מאות חברות לבניית אתרים, ומספר דומה של חברות לקידום אתרים. כל אחת מהחברות האלה מציעה לכאורה את אותו שרות: בניית אתר לעסק או לאדם פרטי, וקידום האתרים האלה במנועי החיפוש השונים. האם זה באמת כך?

כשאתם באים לבחור בחברה לבניית אתרים, חשוב קודם כל שתגדירו לעצמכם מה אתם דורשים מאתר האינטרנט שלכם ומה היכולות שלכם ללוות את התהליך: האם אתם צריכים חנות מקוונת? מנגד, האם חברת בניית האתרים צריכה לבנות עבורכם רק אתר תדמית? האם יש לכם זמן והבנה ללוות את התהליך של בניית האתר בעצמכם, או שאולי לא? האם יש לכם נסיון – כלקוחות – באפיון אתרים?

איזה אתר אתם צריכים?

  • אתר תדמית - אם אתם חברה צעירה, שכל מה שהיא צריכה הוא כרטיס ביקור ברשת, אתם צריכים בניית אתרים אלמנטרית למדי. שימו לב שלא מדובר כאן על עיצוב, אלא על תכנות ובניית האתר. הקפידו לבחור במעצב טוב כדי לשדר את התדמית הנכונה, והקפידו שהתוכן באתר יהיה עדכני ורלוונטי ללקוחות שלכם. מבחינת בניית אתרים, רצוי מאוד שתבחרו בטכנולוגיה של "קוד פתוח", שתאפשר לכם להגדיל את האתר ולהשתמש בו בעתיד, גם אם תרצו לעבור חברת אחסון, למשל. אחסון אתרי קוד פתוח – על שרתי לינוקס – יהיה לרוב זול יותר. המנעו ככל האפשר מחברות בניית אתרים שמגבילות את התנועה העתידית שלכם ברשת ואת ניוד האתר.
  • חנות מקוונת - קיימות היום הרבה פלטפורמות לחנויות מקוונות, חלקן אף חינמיות או כאלה שמציעות קניות זולות מאוד. כמו אתרי תדמית, גם כאן, בידקו היטב מה חברת בניית האתרים מציעה לכם, וכמה יעלו לכם השרותים החודשיים, תמיכה ואחסון אתרים.

קידום אתרים

כל אחד רוצה להופיע ראשון בגוגל, או לפחות בדף התוצאות הראשון. ההשקעה כאן עלולה להיות גבוהה יותר מההשקעה בבניית כל האתר כולו. בידקו היטב מהן מילות המפתח לקידום האתרים ועשו את החשבון כמה עולה לכם התהליך, מול הרווח מכל לקוח שמגיע אליכם. לעיתים שווה לצמצם את מילות המפתח לקידום אתרים, ולהתחרות על ביטויים פחות פופולריים ועדיין להרוויח יפה.

טיפ: אם אתם יכולים, בידקו בנוסף לכל את איכות הקוד שהמתכנת כותב, את איכות ה- HTML שהוא חותך ואת ההתאמה של האתרים שהוא בונה לסטנדרטים שונים כמו W3C. קוד נקי ואיכותי הוא הקו הראשון בפני פריצות לאתר, וגם מסייע בקידום אתרים.