כאשר מזמינים חבילה עיצובית ממעצב גרפי, רבים מאיתנו שוכחים את כרטיס הביקור או מתיחסים אליו כאל 'עוד משהו שצריך'. מדובר בטעות, והנה כמה עקרונות חשובים בעיצוב גרפי של כרטיס ביקור טוב.

שימוש בכרטיסי ביקור לא עבר מהעולם. גם אם אנחנו סורקים את כרטיס הקרטון כשאנחנו מגיעים הביתה וזורקים אותו, או מבקשים "רק אימייל ונייד", עדיין, בפגישה בין שני אנשים קיים תפקיד חשוב לכרטיס הביקור: כרטיס הביקור צריך לספר את סיפור האדם או החברה במבט אחד.

גרפיקאים וסטודיו לגרפיקה: כיצד מעצבים כרטיס ביקור מוצלח?

גרפיקאי שמעצב כרטיס ביקור טוב, יכול להעביר בו לא רק את שמו של המחזיק בכרטיס הביקור, אלא גם את תחום עיסוקו, את אופי החברה ואת אופיו – במיוחד אם הוא מנהל או בעלים של החברה – את ותק החברה ודבקותה במסורות ועוד. הנה כמה דוגמאות לכך:

  • פורמט כרטיס הביקור: לכרטיסי ביקור ישנן מידות מסורתיות מסוימות (סביב 5 ס"מ גובה על 9 ס"מ רוחב). מעצבים גרפיים רבים יסבירו לכם, שאם אתם רוצים להיראות כ'שוברי מוסכמות' ומודרניסטיים, אתם תשמשו במידות שונות ובפורמטים אחרים. אם תבקשו מהגרפיקאי כרטיס ביקור "מודרני", הוא יעצב אולי כרטיס אנכי, כרטיס צר יותר או דווקא כרטיס רחב יותר ונמוך; כל מה שחורג מהמסגרת המקובלת. כך, אם נניח שמדובר בבנק שרוצה לשדר מסורת וסולידיות, מידות ויחסי כרטיס הביקור שהמעצב הגרפי יעצב יהיו רגילות. בנק דיגיטלי, מודרני וחדשני, ילך על עיצוב כרטיס ביקור במידות אחרות.
  • החומר ממנו עשוי כרטיס הביקור: פעם, כל כרטיס הביקור שמעצבים גרפיים היו מעצבים, היו עשויים קרטון, אך כיום עומדות אופציות אחרות לרשות המעצב הגרפי. הגרפיקאי יכול להשתמש בקרטון בעוביים ומרקמים – טקסטורות - שונים, בפלסטיק או בקרטון מצופה פלסטיק (למינציה). באופן כזה יכול להיות שהגרפיקאי ירצה להשתמש בנייר ממחוזר לכרטיסי הביקור, כדי ליצור רושם של חברה ידידותית לסביבה. מנגד, למינציה נחשבת פחות ידידותית לסביבה, למשל, אבל נעימה יותר למגע מקרטון פשוט. כרטיסי ביקור מפלסטיק משדרים סוג של גימיק, וגרפיקאים מעדיפים להשתמש בהם רק במעט מקרים יחסית.
  • הצגת הפרטים על גבי כרטיס הביקור: מה חשוב יותר? שם החברה או שם בעל כרטיס הביקור? האם אפשר להסתפק במספר טלפון ומייל, או שצריך גם מספר פקס, טלקס, כתובת אתר אינטרנט ופייסבוק? האם להדפיס על שני צידי כרטיס הביקור? אלה הן שאלות שהמעצב הגרפי צריך להתמודד איתן וכאן דרושה הרבה מומחיות גם בביצוע גרפי ולא רק בעיצוב גרפי.

כרטיס הביקור הוא כלי ליצירת קשר ורצוי שיהיו על גביו מירב הפרטים שיאפשרו זאת. לכן, הגרפיקאי צריך לעצב את הכרטיס כך שיהיה אפשר לקרוא את כל הפרטים האלה, והעיצוב הגרפי צריך להיות ידידותי ולא עמוס. הרבה גרפיקאים משתמשים באותיות קטנות מדי וזאת נקודה עיצובית-פרקטית שיש להזהר ממנה.