על מה להקפיד כאשר מתקינים דוד שמש או דוד חשמל?
על מנת לבצע קנייה חכמה, מומלץ לעקוב אחר ההמלצות הבאות של ארגון אמון הציבור:
דוד שמש או דוד חשמלי? ככלל דוד שמש יקר מדוד חשמל שאינו מחובר לקולטי שמש. מצד שני בגלל החיסכון בחשמל, לרוב בישראל משתלם יותר להתקין דוד שמש כשהדבר אפשרי.
קבלו המלצות ובדקו מחירים: רצוי לבקש המלצות על מתקיני דודים מחברים ומקרובי משפחה, ולבדוק מספר הצעות מחיר. בדיקה מקדימה יכולה לחסוך כסף ועגמת נפש.
תעודת אחריות אחת: שימו לב – בעבר ניתנו תעודות אחריות נפרדות לדוד, לקולטים ולהתקנה. לאחרונה יצאה הוראה הקובעת כי על המתקין לספק לכם תעודת אחריות אחת הכוללת את כל הרכיבים.
משך האחריות: תקופת אחריות למחמם מים היא ארבע שנים. שימו לב כי על חלק ממרכיבי הדוד (גוף החימום, תרמוסטט, ברז ערבול ועוד) האחריות תקפה לשנה בלבד.
אחריות על התקנה: אם רכשתם את הדוד דרך מתקין פרטי, ודאו כי האחריות אינה מותנית בהתקנה ע"י היצרן או מישהו מטעמו. שימו לב כי אם קיימת התנייה כזאת ובצעתם התקנה באמצעות מי שאינו מורשה על ידי היצרן, המשמעות היא שהיצרן אינו מחויב לתת לכם אחריות על התקנת הדוד ואת האחריות תצטרכו לקבל מהמתקין עצמו, ל 3 שנים. על המתקין לספק לכם תעודת אחריות על ההתקנה.
חלקי חילוף: יצרן של מחמם מים חייב לספק על פי דרישת הצרכן חלקי חילוף לשם תיקון הטובין, למשך 7 שנים (לאחר תום תקופת אחריות, אספקת חלקי חילוף בתשלום).
ביצוע תיקונים: על היצרן לתקן את המחמם מים בבית הצרכן תוך 3 ימים. אם סיפקו לצרכן מחמם מים חלופי – עליהם לתקן את המקורי בתוך 14 ימים.
אל תוותרו על קבלה! הקבלה זו ההוכחה שלכם שהייתה עסקה.
תלונה אחת שווה אלף קיטורים. להגשת תלונה www.emun.org