הגיע הזמן לחופשה השנתית? מעוניינים לנקות את הראש בחו"ל?
לפני שמזמינים טיסה בחברות התעופה, חשוב לדעת מה מגיע לכם על פי חוק ומהן זכויותיכם. ארגון "אמון הציבור" ריכז עבורכם המלצות חשובות שיסייעו לכם בעת הזמנת הטיסה:
- החוק מחייב פרסום מחיר כולל לטיסה. וודאו כי המחיר כולל היטלי דלק, מיסים וכל רכיב אחר שלא ניתן לוותר עליו.
- אם העסקה בוצעה באתר אינטרנט או בטלפון זכותכם לבטל את העסקה תוך 14 ימים, כל עוד נותרו לפחות 7 ימי עסקים עד למועד מתן השירות.
- אם העסקה בוצעה בסוכנות הנסיעות או במשרדי חברת התעופה אפשר לבטל תוך 14 ימים מיום העסקה כל עוד נותרו לפחות 18 ימי עסקים עד למועד מתן השירות.
- עבור הזמנה שמתרחשת רובה ככולה בחו"ל (כדוגמת טיסת המשך בחו"ל) לא קיימת זכות ביטול.
- אם ברצונכם לבטל, חברת התעופה יכולה לגבות דמי ביטול בשיעור שלא יעלה על 5% משווי העסקה ועד 100 ש"ח.
- במקרים של ביטול טיסה בשל כוח עליון (מחלה, מוות, פגעי מזג אויר וכו') בתי המשפט עשויים לחלק את נטל העלויות בין הצרכן לעסק, כך שהצרכן אינו נדרש לשאת לבדו במלוא ההוצאות.
במקרה של איחור בטיסה:
- דעו שגם צ'רטרים (טיסות שכר) לא ניתן לדחות מכל סיבה וללא מגבלה, ולהתנער מאחריות. בכל מקרה על החברה למזער ככל הניתן את הנזק לצרכן.
- במקרה של איחור, אם יש טיסות המשך מסרו זאת לנציגי חברות התעופה ודרשו מהם כי ידאגו לסידור טיסות המשך חלופיות.
- אם עיכוב מתארך במיוחד והודעה נמסרה רק בשדה התעופה, ניתן לדרוש מזון ושתיה.
-
חשוב להתעדכן גם בזמן החופשה לגבי מועדי החזרה והאם חלו שינויים במועדי הטיסה.
במקרה של בעיות עם הכבודה:
- אם המזוודות לא הגיעו, יש לפנות מיד לנציגי חברת התעופה בדלפק האבידות ומציאות עם הקבלות שקיבלתם בעת מסירת המזוודות ולמלא טופס.
- אם בשל איחור בהגעת המזוודות נאלצתם לרכוש בגדים, כלי רחצה, וכדומה, או הפסדתם שעות עבודה בשל איחור בהגעת ציוד מקצועי, חשוב לשמור את הקבלות כדי שתוכלו לתבוע פיצוי.
- אם נגרם נזק למזוודות או לתכולה פנו לנציגי חברת התעופה, פרטו במדוייק את הנזקים ודירשו פיצוי בשל הנזקים
- חברות התעופה מחוייבות בהתאם לאמנת ורשה לפצות צרכנים על נזקים שנגרמו להם.