מעוניינים להחליף את חברת הסלולר שלכם? חשוב שתקראו את הכתבה הבאה!

שוק הסלולר בארץ עבר מהפיכה עם הצטרפותם של שחקנים חדשים למגרש. לפני שמחליפים או מצטרפים לחברת תקשורת חדשה, חשוב לקרוא את ההמלצות הבאת:

לפני שחותמים על חוזה:

  • היום אין יותר מסלולים בהתחייבות לחברות הסלולר, כך שתוכלו לסיים את ההתקשרות מתי שתרצו ולעבור לחברה מתחרה בתנאים טובים יותר. 
  • חשוב לבצע סקרי שוק עם כלל החברות הסלולריות, ולקבל את התוכנית האטרקטיבית ביותר עבורכם.
  • לפני שחותמים על ההסכם, חשוב לקבל את ההסכם הכתוב.
  • בידקו האם ההסכם תואם את ההבטחות שנמסרו לכם בעת המכירה.
  • דעו שגם אם העסקה נעשתה בטלפון, החברה מחוייבת לשלוח אליכם העתק של החוזה במלואו.
  • חברות הסלולר מחוייבות למסור מסמך מודפס של עמוד אחד המרכז את עיקרי ההתחייבויות: תעריפים, תקופת התחייבות, שירות ועוד. חל איסור לערוך שינוי או תוספות בכתב יד על גבי המסמך.
  • חברת הסלולר חייבת להחתים אתכם בכתב על ההסכם, ולצד חתימתכם יחתום הנציג שביצע עימכם את ההתקשרות ויירשמו פרטיו.
  • רק לאחר החתימה על מסמך זה ניתן יהיה להחתים אתכם על הסכם ההתקשרות המלא.
  • דרשו לקבל בכתב כל שינוי בתנאי ההתקשרות: תוספת שירותים וחבילות, שינוי ותוספת הטבה, שדרוג מכשיר וכו'.
  • חברות הסלולר מחוייבות לאפשר למנוי שרכש טלפון סלולרי מספק אחר לקבל בדיוק את אותם התנאים וההטבות שהיה מקבל לו היה רוכש את מכשיר הנייד מהן.
  • על חברות הסלולר חל איסור למכור מכשירים בהם ה-sim נעול.
  • אם ברשותכם מכשיר שכבול לכרטיס sim  של אותה חברה סלולרית, החברה מחוייבת לשחררו ללא גביית תשלום על כך.
  • בכל מקרה מומלץ לבחון האם העיסקה המוצעת תואמת את יכולתכם הכלכלית. כך לדוגמה האם במסלולי החיילים מציעים התחייבות אשר עלותה גבוהה ממשכורת החייל.

מעקב חודשי:

  • חשוב לעקוב אחר החשבוניות ולבחון את הפרטים והחישובים המתבצעים בדרך קבע.
  • על כל חיוב חריג ושאינו ברור יש לפנות לחברה בהקדם האפשרי לשם בירור.
  • חשוב לבדוק תדיר האם יש טעויות בחשבון, האם המחיר עלה ללא הודעה,  האם ישנם חיובים על שירותים שלא קיבלתם או שלא ביקשתם וכו'.
  • דעו את דפוסי הצריכה שלכם! הדבר יסייע בהשוואת המחירים בין החברות והתאמת החבילה המתאימה לכם בצורה המיטיבית.
  • חברות הסלולר מחוייבות לשלוח הודעת SMS המתריעה על ניצול 75% ו-95% ממכסת הצריכה של חבילת הגלישה.
  • שירותים או הטבות המוצעים ללא תשלום במרבית המקרים הם לתקופה מוגבלת וקצרה, כך שלאחר חלוף התקופה השירות יהפוך להיות בתשלום.
  • אם אינכם מעוניינים בשירותי תוכן דרשו לחסום שירותים אלו.
  • חברות הסלולר מחוייבות לשלוח אליכם "טופס גישה לשירותים" ולחסום את השירותים בהתאם לבחירתכם.
  • אם לא חתמתם שאתם רוצים לקבל את השירות – ברירת המחדל היא חסימה רק של שירותים חד פעמיים.
  • אם חייבו אתכם למרות שלא הסכמתם על כך על-ידי חתימה על הטופס, החברה מחוייבת להשיב לכם את הסכום ששולם.

התנתקות משירות:

  • אם ברצונכם להתנתק פנו אל החברה בכתב (רצוי באמצעות דואר רשום) ושמרו תיעוד על הפניה.
  • למנויים חדשים או מנויים שחתמו על הסכם לאחר ה-1.11.11 אין קנסות יציאה.
  • לקוח ותיק יותר (שחתם על הסכם מלפני ה-1.11.11) גובה דמי היציאה הוא 8% מגובה החשבונית הממוצעת בהכפלת מספר החודשים שנותר.
  • חל איסור על חברות הסלולר לדרוש את התשלום הנותר באופן מיידי ומחובתן לאפשר לכם להמשיך ולפרוס את החוב בהתאם לתשלומים עליהם סוכם מלכתחילה.
  • אם אחרי שביקשתם להפסיק את השירות החברה מוסיפה לחייב אתכם לאחר שחלפו שלושה ימים ממתן הודעת הביטול יש לכם זכות לתבוע פיצויים ללא הוכחת נזק בסך 10,000 ש"ח.
  • לאחר שהתנתקתם משירותי הסלולר ונשלח אליכם החשבון הסופי, אסור על חברות הסלולר לעשות שימוש באמצעי התשלום  שברשותם לצורך גביית תשלומים נוספים.

תלונה אחת שווה אלף קיטורים - להגשת תלונה: www.emun.org