עסקים הפכו כיום לאינטראקטיביים יותר מבעבר - הם מתקשרים עם לקוחותיהם במגוון ערוצים שונים: במיילים, מעל דפי הרשתות החברתיות בדפים עסקיים ובקבוצות, בטפסי צור קשר באתר העסקי, וכן, עדיין גם בטלפון הנייח או הנייד. התחרות הגדולה הקיימת בכל תחום, העלתה את רף הציפיות מבעלי העסקים וחשפה אותם לסטנדרטים חדשים של זמינות וגמישות, אשר לא היוו קריטריונים להעדפותיהם של לקוחותיהם בעבר. משכך, נאלצים בעלי העסקים להפוך ליעילים וזמינים יותר ללקוחות, אחרת, עד מהרה, ישקעו אל קרקעית אגם ה"לא רלוונטי", אליו מגיעים כל בעלי העסקים שאינם מקפידים להיות עם אצבע על הדופק ולהקשיב לרחשי השוק העסקי.
לשם מה עסק או ארגון זקוקים למרכזייה?
אחד מהצרכים הבסיסיים לעסק כזה, אשר זקוק ליצירת קשר רציף ומסיבי (בצורת שיחות נכנסות או יוצאות) עם לקוחותיו, הוא המרכזייה. ליתר דיוק, אם נכוון לרמת היעילות הרבה ביותר לעסקים בעלי לקוחות - מרכזיית IP או מרכזיית IP בענן. אבל, כאן, מתחילים רוב העסקים להסתבך בין כל היצרנים וספקי השירותים השונים, שברוב המקרים, אותו חוסר ידע וערפול קליל, אשר איננו מאפשרים לבעלי העסקים להשוות תפוחים לתפוחים, משרת את האינטרסים של היצרנים והספקיות, אבל הרבה פחות את אלה של בעלי העסקים. אם כך, כיצד יוכל בעל עסק, שמן הסתם, איננו מתמצא במרכזיות השונות, לדעת איזה מהן תשרת את מטרותיו בצורה הטובה ביותר?
חמישה הקריטריונים שיסייעו לכם בבחירת מרכזיית IP (או מרכזיה אחרת)
מצב קיים של העסק - אם הגעתם להחלטה שהעסק שלכם זקוק למרכזייה, כנראה שתחושת הבטן שלכם (או הלקוחות המתלוננים, אתם תחליטו J) כבר רומזת לכם מזה זמן-מה שמשהו במוקד המכירות, במוקד שירות הלקוחות, או, אפילו במענה המשרדי, איננו עובד כפי שהיה צריך לעבוד ושהתקשורת הטלפונית של העסק לוקה בחסר. אבל, תחושת בטן איננה יכולה להוות בסיס מוצק לשינוי במערך העסקי, שלא לדבר על הקצאת התקציב הנדרש. לכן, הקריטריון הראשון להחלטה ולבחירה הוא הערכת נפח הפעילות הקיימת, מספר המשתמשים וכד'.
תוכניות לגדילה והתרחבות של העסק - לכל עסק ישנה אסטרטגיה עסקית (או לפחות, אמורה להיות כזו), המשרטטת את תחזיות הצמיחה שלו לתקופה של שנים קדימה. רכישת מרכזיה המתאימה לצרכי העסק כרגע, אשר איננה מתחשבת בהתרחבות העתידית של העסק, עלולה להציב אתכם שוב (ובפרק זמן קצר מזה שאתם מתארים לעצמכם), מול סבב נוסף של רכישת מרכזייה. חשוב מאד, במידה ובעסק יש יותר ממחליט אסטרטגי אחד, לשתף בהחלטה את כל אנשי המפתח והדרגים הנוגעים לה.
צרכים מיוחדים - בין המרכזיות הקיימות כיום בשוק יש מרכזיות המכילות תכונות ושכלולים רבים יותר ממרכזיות אחרות. חשוב מאד לבחור המרכזייה לפי צרכיכם (העכשוויים והעתידיים) ולא להפך.
יכולתו ונכונותו של העסק "להתחייב" - רכישת מרכזיה לוקאלית פירושה שאתם צריכים להתמודד עם האחריות לאחסון, לתפעול ותחזוקה שלה (גם אם, בפועל, שני האחרונים יבוצעו על ידי חברות חיצוניות או במיקור חוץ). לא כל עסק בנוי להתמודד עם צורת עבודה כזו. לעסקים שאינם בנויים לכך, מציעות ספקיות מחשוב הענן מרכזיית IP וירטואלית.
תקציב - נקודה כאובה בכל סוג של בחירה עסקית. אבל כשמדובר ברכישת מרכזיה לעסקים, יש להתמקד לא רק בהוצאה שכרוכה ברכישה, אלא גם ביכולת לייעל את השירות שהעסק מעניק ללקוחותיו וביכולת להגדיל את נפח המכירות.
לסיכום:
בין אם זו לכם המרכזייה הראשונה שאתם רוכשים לעסק, או שכבר יש ברשותכם אחת כזו ואתם צריכים לרכוש אחרת במקומה, מדובר בבחירה שיש לעשותה בכובד ראש ולאחר בדיקה מדוקדקת של התאמתה לצרכי העסק שלכם ולטיב פעילותו. אחרת, אתם עלולים להפוך ללא רלוונטיים במהירות.