אם יש לכם עסק, זה נפלא. אם יש לכם לקוחות - עוד יותר טוב. אבל אם אתם מחפשים לקוחות חדשים ומסתמכים על פניות שיגיעו כתוצאה מחשיפה לחומרים השיווקיים שלכם - כדאי שתעשו את זה נכון. מילת המפתח כאן היא - מיתוג עסקי.

מה זה מיתוג עסקי?

מיתוג עסקי כולל את כל החשיבה הויזואלית והעיצובית על המסר השיווקי של הארגון שלכם, החל מעיצוב לוגו ושפה גרפית לחברה, וכלה בעיצוב גרפי לאתר האינטרנט שלכם או לכל מקום בו אתם מפרסמים את העסק באינטרנט, לניירות הממותגים או לפלאיירים שאתם מחלקים בדואר.

 

על מה חשוב להקפיד כאשר יוצרים מיתוג עסקי למותג שלכם?

שפה גרפית אחידה

קשה להסביר את זה, אבל קל לראות את זה - כשלארגון יש שפה גרפית אחידה בכל ערוצי השיווק שלו, כשהשפה הגרפית היא מתאימה בין האתר לפלאייר לחתימה במייל - הרושם המתקבל אצל הלקוח, הגולש או המתעניין הוא הרמוני, שלם ומקצועי יותר. הכוונה היא לשימוש בצבעים, ללוגו שחוזר על עצמו, לקונספט העיצובי שמלווה כחוט השני בעיצוב הגרפי של כל ערוצי השיווק, לתדמית, במילים ובצבע, שעוברת שוב ושוב ללקוח ולמתעניין ובכל פעם - מחדדת את המסר.

 

פלטת צבעים במיוחד עבורכם

המחקר על אודות שימוש בצבעים בעיצוב גרפי הולך והופך משמעותי בבחירות הנעשות בהליך המיתוג העסקי, או המיתוג מחדש של עסקים שמותגו בצורה לא מקצועית. לדוגמה, באתרים העוסקים במחשוב, היי-טק, פיננסים וכדומה - מקובל להשתמש בצבעים קרירים ומעוררי אמון, כמו כחול, תכלת או סגול. יש בהחלט יוצאים מן הכלל, למשל גוגל, שהמיתוג הצבעוני שלהם ברור מאוד, עם שימוש חוזר בכל לוגו של צבעי היסוד - כחול, אדום צהוב (וגם ירוק).

מיתוג עסקי לעסקים

(צילום: ShutterStock)

הבחירה בפלטת הצבעים, ולאחר מכן בסוג העיצוב (פרחוני, ילדותי, נשי, מודרני, אסתטי, מינימליסטי, וכיוצא באלה) בתהליך המיתוג של העסק שלכם יופיע שוב ושוב בכל חומר מעוצב. בדרך כלל, אנחנו מעבירים תהליך של עיצוב גרפי את הניירת (כולל ניירות ומעטפות) של הארגון, החתימה במייל, החומרים השיווקיים כולם (פלאיירים, ברושורים, פולדרים, פוסטרים, וכדומה). זאת, לאחר שכבר ביצענו עיצוב לוגו וסלוגן, ושפה גרפית ראשונית.

אולי יעניין אותך: קידום אתרים אורגני בגוגל - כך אפשר להביא את העסק למקום הראשון בתוצאות

מיתוג מחדש - גם לעסקים קיימים

אנחנו רואים גם ארגונים וחברות גדולות ורווחיות "מרעננים" את השפה העיצובית שלהם, תוך שהם שומרים על המסרים הראשוניים ומכניסים "קצת פלפל" בלוגו, בסלוגן, ובשפה העיצובית שלהם. ניתן בהחלט, אם כן, לעבור תהליך של מיתוג מחדש גם במקרה של עסק שכבר יש לו עיצוב גרפי אבל יש תחושה שהעיצוב לא מספיק מעביר את התחושה השיווקית בה אנחנו מעוניינים.

 

האם כדאי להעסיק סטודיו למיתוג העסקי?

הבחירה לעבוד עם סטודיו לעיצוב גרפי שהצוות בו מבין "את הראש" של הארגון היא משמעותית, מפני שרק אנשי מקצוע מיומנים ידעו כיצד להפוך את המסר המילולי שלכם לשפה שיווקית - ויזואלית מנצחת. כך, המסר שלכם יעבור במגוון רבדים, מודעים ולא מודעים, ללקוח הפוטנציאלי - שבסופו של יום, פשוט יעדיף לעבוד עם חברה שהמסר השיווקי שלה מאורגן, ומתאים לתפיסת עולמו.