מיתוג עסקי הוא כרטיס הביקור של חברה ושל ארגון. המיתוג הוא חלון הראווה. המיתוג הוא תעודת הזהות. מכאן חשיבותו הרבה. אי אפשר להפריז בחשיבות המיתוג להצלחת העסק- כלכלי וחברתי כאחד, אף שהדגש הוא, כמובן, על עסק כלכלי.

מיתוג איכותי לעסקים מאפשר ללקוחות פוטנציאליים לא רק להבחין ולזהות את המותג אלא גם להעדיף אותו באופן טבעי על החלופות. ככל שהחברה או הארגון ממותגים באופן מובהק וייחודי, כך, בהתאמה, הלקוח הפוטנציאלי מזהה אותם כמי שיתנו לו את המענה המיטבי שהוא דורש או מצפה מהם. מיתוג מחדד את אפיון העסק ובתוך כך את האופן שבו הוא נתפס כעסק מקצועי, שעונה על צרכים, על ביקושים; כעסק שנותן מענה, מוסיף ערך, משפר את איכות החיים.

התהליך של מיתוג עסקי מקצועי נותן לבית העסק חשיפה מדויקת אל קהל היעד שאליו, בעיקר, הוא מכוון. לכן מיתוג צריך להיעשות באופן מקצועי, תוך היכרות את הצרכים את הביקוש ואת העולם של מי שעבורם מיועד המוצר או השירות. חשוב לציין כי חשיבות המיתוג אינה נובעת רק מהצורך להתבדל ולהתמצב במקום ייחודי עבור הלקוחות אלא גם כדי להקל על העסק ליצור שיתופי פעולה עם חברות וארגונים אחרים, אשר לקשר עמם עשויה להיות השפעה מכרעת אל חיזוק החברה או הארגון והעצמתם.

מיתוג עסקי מקצועי

על מנת ליצור מיתוג מנצח חשוב להפקיד את מלאכת יצירתו בידי אנשי מקצוע. על מנת להצליח במיתוג חשוב להגדיר ולאפיין היטב את מטרות המיתוג והיעדים שרוצים להשיג באמצעותו. המיתוג אמור ליצור את הדימוי המבוקש אבל גם את המהות ואת האיכות של החברה או הארגון הממותגים, מאחר שלקהל הלקוחות הפוטנציאלי יש צרכים וציפיות, רצונות וביקושים מוגדרים. אנשים יודעים מה הם מחפשים ומצפים לקבל מענה אידיאלי. חברה ממותגת אמורה לתת מענה כזה.

מיתוג מקצועי מתבצע על ידי יצירת שפה- מילולית וחזותית כאחד- אחידה, מהודקת, קוהרנטית. המיתוג כולל הן את ה"מה" והן את ה"איך" באופן המאפשר יצירת אחדות הצורה והתוכן. המיתוג כולל יצירת לוגו, שמופיע על כל הניירת והמוצרים השיווקיים של העסק, אתר האינטרנט שלו ועוד.

מיתוג מהווה חלק בלתי נפרד מכל חברה וארגון בכלל וממי מהם אשר שהם גופים עסקיים בפרט. מיתוג אינו מתמצה רק בעיצוב חזותי מרהיב של מוצר אלא הוא מאפיין מרכזי ומהותי בליבת מי שמייצרים אותו. מיתוג מוצלח יוצר זרימה טובה, טבעית, בין הצורה והתוכן, בין המהות לאופן. מיתוג של חברה העוסקת, לדוגמה, בנושאים הקשורים לאיכות הסביבה, לא תמתג עצמה כמי שהצבעים שלה הם אדום ושחור אלא בצבעים רכים, שקטים ומרגיעים- כחול וירוק; היא לא תיראה בדמותם של צעירים המכים בתופים בתוך פאב אלא בתמונת אנשים בחיק הטבע.

למיתוג עסקי יש השפעה רבה, לא אחת מכרעת, על ארגון וחברה. המיתוג מעיד על מקצועות, על רצינות, על יצירת שפה מובנת לאנשים ועל יצירת דימוי מושך, אטרקטיבי, תוך שימוש מושכל באמצעים מילוליים וגרפיים.