חזית המכון
תכנון המכון תלוי מאוד בסוג הלקוחות שרוצים למשוך ובמיקום של המכון. חשוב לזכור שאנשים שבאים למכון יופי מחפשים יופי ואסור לכן להזניח את חזית המכון או את הסביבה המיידית שלו.
העיצוב שמותאם ללקוחות והסגנון שלו יכול להיות חם, קר, צבעוני או מינימליסטי, אבל הוא חייב להיות מוקפד כבר מדלת הכניסה.
כמה כמה?
חייבים לחלק את המכון לשטחים שיש ביניהם הפרדה. ההמלצות של מעצבי פנים מדברות על 20% לקבלה ואחסון, 60% לחלל העבודה ועוד 20% לעובדים.
מספר העמדות והרווחים ביניהן
יותר עמדות פירושו יותר הכנסה, אבל חייבים לתכנן מספיק "אוויר" ומרווח עבודה לכל עמדה.
כלל אצבע מינימלי הוא מרווח של מטר לפחות בין החלון או הקיר לעמדת העבודה הראשונה, ואז 1.20 מ' בין מרכז העמדה למרכז העמדה הבאה וכן הלאה.
- אם רוצים לשדר יותר סטייל ולמשוך קהל יוקרתי יותר, יש להגדיל את המרווחים האלה אבל אין צורך להגזים. מקומות שרוצים לאפשר פרטיות מוחלטת מפרידים בין העמדות בווילון קל; אפילו מקופל.
מרחק מהקיר האחורי
המרחק בין העמדה לקיר שמאחורי המטפל צריך להיות לכל הפחות 1.5 מטר ואף יותר – תלוי מה סוג הטיפולים.
צבעוניות
כבר רמזנו בפתיח, שלצבע יש חשיבות גדולה בעתיד המכון.
שימוש בצבעים רכים, חמים, כמו פסטלים של קרם וחום עוזר להכניס רגיעה ולהעניק למקום תחושה של ספא.
- מכונים שמבוססים על קהל צעיר יותר ועל קצב פעילות גבוה יותר, ילכו על צבעוניות 'חמה' יותר וקווים ברורים, אבל בכל מקרה – אסור להעמיס.
- חייבים לאזן ולתת תחושה שללקוח יש זמן וש"אין לחץ".
- תאורה על ידי שנדליירים – נברשות גדולות – מעניקה תחושה של עושר ומאפשרת לאור לחצות חללים ולהאיר מקומות שונים.
- תאורה רכה, חמה, משרה אווירה נעימה ורגועה.
מה לגבי מוזיקה?
אל תעמיסו. בחרו במוסיקה שמתאימה ללקוחות שלכם ובעוצמה שמאפשרת שיחה שקטה בין המטפלים או העובדים והלקוחות.