מדריך - איך מבצעים השוואה בין סוכני ביטוח

הידעתם ?

אתרי אינטרנט ישראלים רבים שעוסקים בתחום הביטוח, מציעים בין השאר גם אפשרות לעשות השוואה בין סוכני הביטוח השונים על פי קריטריון המחיר. אמנם האתרים האלו יכולים לסייע לכם לקבל מושג בנוגע למחירים המקובלים בתחום, אך יחד עם זאת לא כדאי לשכוח שהמחיר הוא לא הקריטריון היחיד שיש לחשוב עליו בזמן שרוכשים ביטוח. ישנם קריטריונים נוספים אותם יש לקחת בחשבון, כגון ההטבות שמקבלים מהביטוח, סוג הכיסוי ועוד. לכן, כאשר אתם משווים בין סוכני ביטוח שונים, אל תחפשו רק את המחיר הנמוך, אלא גם את התנאים הטובים ביותר.
במאמר זה ניתן לכם מספר טיפים לביצוע השוואה חכמה בין סוכני הביטוח. 

איך מבצעים את ההשוואה בין סוכני הביטוח בצורה הטובה ביותר?

אזור העבודה: כידוע, סוכן הביטוח שלכם הוא הכתובת שלכם לכל בעיה והוא איש הקשר שלכם מול חברת הביטוח. אם יש לכם מספר רב של פוליסות, או אם אתם יודעים שאתם תנהלו קשר הדוק עם סוכן הביטוח, רצוי לבחור סוכנות ביטוח שנמצאת באזור המגורים שלכם מכיוון שפעמים רבות תדרשו להמציא מסמכים מקוריים ולהיפגש עם סוכן הביטוח.
הפרטים הכלולים בביטוח: פוליסת הביטוח מטבעה מורכבת מפרטים רבים. לכן, כדי לבצע השוואה בין סוכני ביטוח תצטרכו לבדוק מה כוללת בדיוק פוליסת הביטוח שכול סוכן מציע לך. לדוגמא, אם מדובר בביטוח בריאות בדקו אלו רופאים עובדים עם חברת הביטוח ומהי רמת המקצועיות שלהם, במידה ומדובר בביטוח רכב בדקו האם הפוליסה כוללת תוספות שחשובות לכם כגון ביטוח שמשות וכדומה.
בדקו חריגות: כשסוכן ביטוח כלשהו מציע לכם פוליסה ספציפית בדקו היטב מהם המצבים בהם הפוליסה אינה מכסה אתכם. אתם חייבים לבצע השוואה בין פוליסה אחת לשנייה ולבחור בסוכן אשר מציע לכם את הפוליסה שתנסה אתכם בכמה שיותר מקרים.
מיהו סוכן הביטוח: חשוב שתתרשמו מסוכן הביטוח שמייצג אתכם, האם הוא נראה לכם אמין, מקצועי, איכותי? האם יש לו הרבה לקוחות, האם הוא מתייחס יפה לעובדים שלו? סוכן הביטוח אמור ללוות אתכם בזמנים טובים, אבל בעיקר בזמנים שבהם תרצו להפעיל את הפוליסה, לכן חשוב שתעבדו עם סוכן טוב שיש לכם כימיה איתו ושאתם יודעים שהוא פועל לטובתכם. 
מחיר: השורה התחתונה היא המחיר. לצורך השוואה בין סוכן ביטוח אחד לחברו בדקו מהי הצעת המחיר שלו עבור פוליסת הביטוח. זכרו – אל תתרשמו ממחיר נמוך במיוחד, בדקו מה כוללת ההצעה ובחרו את המשתלמת ביותר – פוליסת הביטוח הטובה ביותר במחיר ההוגן ביותר.
לסיכום: בניגוד למה שרבים חושבים, השוואה בין סוכני ביטוח היא לא רק השוואת מחירים. ישנם פרמטרים רבים שכדאי לקחת בחשבון כדי שתוכלו למצוא את סוכנות הביטוח הטובה ביותר עבורכם.