המאמר הבא מתאר את האופן שבו אפשר לצבוע מכונית. התייעצו עם אנשי צבע ועם פחח, כדי לקבל הנחיות ממוקדות ומתאימות למצב הרכב שלכם. 

חומרים וכלים

  • ניירות לטש עדינים (1200, 2000), מלטשה חשמלית, מסקינג טייפ ועיתונים ישנים לכיסוי, מדחס אוויר ואייר ברש, משקפי ומסכות הגנה, צבע מגן, צבע וציפוי אקרילי (לכה). 
  • יש צורך בכ- 4 ליטר צבע יסוד למכונית בינונית, 12 ליטר צבע ו- 3 ליטר ציפוי. 
  • אם אתם רוצים לצבוע את הרכב בצבע המקורי, תצטרכו את קוד הצבע מהיבואן. 

הכנות

רצוי לעבוד מתחת לגגון, אבל בוודאי שלא מתחת לעצים או חוטי חשמל. 

  1. אם אתם עובדים בחוץ, שטפו היטב את המשטח ונקו מאבק. 
  2. נקו את הרכב היטב – שלא יישאר עליו אבק או לכלוך.
  3. לבשו משקפי מגן ומסכה והתחילו את שלב הסרת הצבע

הסרת הצבע

  • קחו את המלטשת והתחילו לעבוד, בתנועות מעגליות, על הצבע:

הורידו את כל שכבות הצבע, עד למתכת, והמשיכו להחליק. 
קחו בחשבון שעה עד שעתיים עבודה לכל פאנל (חלק פח) במכונית, בהתאם לגודל שלו. 
פינות וזוויות יש ללטש ביד. 

  • בסיום יש להחליק עם נייר לטש דק, רטוב ויבש, לקבלת משטח חלק – מבריק ממש – ככל האפשר. 
  • בסיום נגבו את המכונית כולה בסמרטוט נקי וטינר, כדי להרחיק שוב אבק.
  • חכו עד שכל הטינר מתייבש לחלוטין לפני שאתם ממשיכים. 

צביעת בסיס

  • כסו מקומות שאתם לא מעוניינים לצבעו במסקינג טייפ, עיתונים או ניילון עבה. 

יש לעבוד מסודר ויפה, נקי, כדי לקבל תוצאות טובות בלי 'שפריצים' ונקודות צבע קטנות. 

  • הכינו את הפריימר לפי הוראות היצרן. 

לפני שאתם מתחילים לצבוע אותו, תרגלו על משטח פח או משהו אחר, כדי לקבל תחושה של התנהגות החומר. 
עשו זאת גם עם כל חומר אחר שאתם מתיזים – צבע או ציפוי – בהמשך. 

  • עבדו עם האייר ברש ממרחק של 12 – 15 ס"מ לערך ועבדו בתנועות צד-אל-צד.

 הקפידו להפעיל את המתז רק כשאתם כבר בתנועה, ולא קודם, אחרת לא תקבלו שכבות אחידות. 

  • התחילו מהגג למטה והקפידו על שכבות דקות ואחידות. צפו לשלוש שכבות כיסוי לפחות. 
  • בסיום, לטשו את המכונית בעדינות רבה, רק כדי להפטר מה'אבקתיות' של מראה הפריימר. אפשר לעבור בסמרטוט טבול במעט מאוד (!) טינר. 

צביעה

  • עבדו באותו אופן כמו עם הפריימר, וקחו בחשבון שלוש או ארבע שכבות צבע. 
  • לפני השכבה האחרונה, לטשו בצורה עדינה מאוד את השכבה הקודמת – רק כדי לקבל שכבה חלקה.
  • הקפידו מאוד על ייבוש כל שכבה לפני השכבה הבאה. 
  • לסיום, תנו שתי שכבות של לכה, עם החלקה בין שכבה לשכבה. הסירו את המסקינג טייפ כשהלכה האחרונה עדיין לחה ובדקו מקומות שלא נראים טוב וצריכים נגיעות או צביעה חוזרת. 

רוצים עבודה טובה ואתם מפחדים לצבוע את המכונית בעצמכם? היכנסו למדור פחחות וצבע לרכב במדריך b144.