למרות שצבע הרכב שלכם כתוב שחור על גבי לבן ברישיון הרכב, אין הדבר אומר כי מדובר בעובדה גמורה. גם אם צבע הרכב דהה, נשרט, נחבל או שפשוט מאסתם בו, עדיין ניתן לבצע צביעת רכב בצבע השונה מצבעו המקורי ובאופן חוקי לחלוטין.

מאחר וצבע הרכב הינו פרט טכני שולי מבחינת המדינה ואינו קשור לבטיחות, הרי שכל התהליך הינו פשוט למדי וטומן בחובו החלטה שלכם לגבי הצבע המבוקש, חיפוש אחר מוסכים מקצועיים העוסקים בפחחות וצבע וביקור חד פעמי במכון הרישוי לשם עדכון הנתונים.

מדוע כדאי להחליף את צבע הרכב?

צביעת רכב היא תהליך פשוט אך השינוי שנגרם לרכב הוא מהפך משמעותי וחיובי לכל עניין ודבר ומתאים במיוחד במקרים הבאים:

  • נזק לצבע הרכב – עם השנים צבע הרכב עלול לשנות את צבעו, להפוך לדהוי יותר ולצבור כתמים.
  • נזקי פחחות  - מהווים מוקדים לבעיות ושינויים בצבע הרכב ובעיקר להופעת חלודה.
  • אי שביעות רצון – צביעת רכב עשויה להתאים במיוחד עבור אלו אשר אינם מרוצים עוד מצבע רכבם, למשל במקרים של החלפת הצבע משחור ללבן (באזורים חמים במיוחד).
  • רצון לשינוי – צבע הרכב נחשב לפריט עיצובי אשר מעת לעת מעלה את הצורך בשינוי והתחדשות. ואם אפשר אז למה לא?

לא משנה מהי הסיבה אשר מניעה אתכם לשנות את צבע רכבכם, מדובר בשינוי משמעותי של התחדשות אשר יביא לשיפור משמעותי של מראה הרכב ואף לעלייה בערכו.

בחירת מוסך פחחות וצבע

בטרם תיגשו להצהיר על שינוי צבע הרכב אצל רשויות הרישוי, עליכם להחליף את הצבע בפועל והמקום לעשות זאת הוא אצל מוסכים מורשים (לאו דווקא מוסכי יבואן) העוסקים בצבע ופחחות רכב. צביעת רכב בפועל חייבת להתבצע במקצוענות תוך שימוש באמצעים החדישים ביותר כגון תנורי ייבוש, מגוון צבעים איכותיים לבחירה (רגילים, מיוחדים או זוהרים), מכונאיי צבע בעלי ניסיון ומחלקת אבטחת איכות.

מוסכים מצטיינים גם יעניקו לכם אחריות ארוכת טווח על הצביעה! צביעת רכב הינה גם הזדמנות מצוינת לבצע תיקונים נוספים של פחחות כגון נזקי תאונות שלא טופלו, תיקוני שלדה ועוד. וכיצד בוחרים את המוסך המתאים? כיום הדבר קל ביותר – פתחו אינדקס אתרים מוביל ברשת לחיפוש אנשי מקצוע וחפשו מוסך הקרוב לאזור מגוריכם ע"פ כל הקריטריונים שהוזכרו.

אם בעבר שינוי צבע הרכב היה מחייב ביקור ב- "עמדה מספר 1" של משרד הרישוי במחוז מגוריכם, הרי שכיום לאחר צביעת רכב ניתן לגשת לכל מכון רישוי (היכן שאתם עושים טסט לרכב), למלא טופס הצהרה על שינוי הצבע ולאחר בדיקה קצרה של בוחן רכב ותשלום אגרה של עשרות שקלים בודדים, תקבלו טופס המאשר את השינוי. שימו לב לבדוק בשנה העוקבת כי צבע הרכב החדש אכן עודכן.