מעוניינים לפנק את הילד עם צעצוע חדש? קונים מתנה לילדה של החברים?

קניית צעצוע או משחק לילד יכולה להיות כאב ראש לא קטן. איך דואגים שהקנייה תהיה בכל זאת מוצלחת? ארגון "אמון הציבור" דאג לכם להמלצות יעילות:

  • קניתם צעצוע פגום? התלוננו מיד עם גילוי הפגם. במקרה של פגם מוכח הניתן לתיקון, על העסק לתקן או להחליף את המוצר הפגום למוצר חדש.
  • אם העסק לא מתקן או לא מחליף את המוצר בזמן סביר, עומדת לכם זכות לביטול העיסקה מבלי לשלם דמי ביטול.
  • אפשר לבטל עסקה ולקבל החזר כספי תוך 14 ימים ממועד ביצוע העיסקה כאשר אתם עומדים בתנאים הבאים: מחיר המוצר הינו מעל 50 ש"ח, לא נעשה בו שימוש ואריזתו המקורית לא נפתחה .
  • לצורך ביטול העיסקה עליכם להצטייד בקבלה או חשבונית. בית העסק רשאי לגבות דמי הביטול בגובה 5% מעלות המוצר או 100 ש"ח (הנמוך מביניהם).
  • עסק מחויב לסמן מחיר מלא בשקלים (כולל מע"מ) על כל פריט בנפרד.
  • לפי החוק זכותכם לרכוש מוצר במחיר המסומן, גם אם המחיר בקופה שונה.
  • חיוב לפי המחיר הגבוה וסירוב להחזיר לכם את ההפרש בין המחיר שהוצג למחיר שנגבה בקופה, מהווה עילה לתביעת פיצויים ללא הוכחת נזק של עד 10,000 ש"ח.
  • עסק מחויב להבהיר את פרטי המבצע, המוצרים הכלולים בו ומהו המחיר לפני ההנחה ושיעור ההנחה או המחיר לאחר ההנחה.
  • התאימו את הצעצוע לגילו של הילד.
  • חשוב לקרוא את הוראות היצרן טרם הרכישה והשימוש בצעצוע.
  •  תעודת אחריות - ברכישת צעצוע חשמלי או אלקטרוני שעלותו מעל 150 ש"ח וודאו כי מצורפת תעודת אחריות של היבואן או היצרן.

תלונה אחת שווה אלף קיטורים - להגשת תלונה: www.emun.org