מעוניינים לרכוש קרמיקה לבית? מומלץ לעקוב אחר ההמלצות הבאות של ארגון אמון הציבור:
* הכירו את המוצר: קיימים היום בשוק מגוון סוגים ודגמים. בדקו איזה מוצר מתאים לכם מבחינת עלות, עיצוב, אחזקה, אקלים וכו'. שימו לב כי על מוצרים אלו חל תקן רשמי (תקן ישראלי העוסק באריחי קרמיקה). חשוב גם להתאים את האריחים לשימוש - כך למשל קיימים אריחים המיועדים ספציפית לחדרי אמבטיה ושירותים בהם יש רטיבות וסכנת החלקה.
* השוואת מחירים: חשוב לבדוק מספר הצעות מחיר ולהשוות ביניהן. שימו לב שקרמיקה לרוב נמכרת בחבילות אך קיימת אפשרות לעיתים לרכוש בבודדים.
* מה כולל המחיר? ודאו מה בדיוק כוללת הצעת המחיר והאם משוקללים בתוכה עלות עבודת ההרכבה, פאנלים וכו'.
* התקנה והרכבה: כיום ניתן להרכיב את הקרמיקה על הריצוף הקיים ובכך לחסוך עלויות עבודה על פירוק הריצוף הקיים. קחו בחשבון שהדבקה דורשת לפעמים התאמה וקיצור של הדלתות. שימו לב שהתקנת הקרמיקה על מדרגות מבוצע לעיתים בתעריף שונה - בררו מראש.
* תחזוקה: מומלץ לבדוק עוד לפני הרכישה מה הן דרישות התחזוקה של הקרמיקה שאתם בוחרים על מנת להבטיח שתוכלו לטפל בה והיא תשמר לאורך זמן (חומרי ניקוי שצריך להמנע מהם וכד').
* שמירת עודפים - "ספייר": חשוב לשמור מספר חלקים של הקרמיקה למקרה של תיקונים ותקלות עתידיות. הקולקציות מתחלפות וקשה לאתר את הדגם המסוים לאחר תקופה.
* טיפול ושימור: זכרו שאם הקרמיקה הישנה נראית דהויה או עם שכבה של שומן ולכלוך, ניתן ללטש אותה ובכך לחסוך עלויות החלפה וריצוף מחדש.
* ביטול עסקה: אם הזמנתם והתחרטתם, במידה ולא מדובר בהזמנה מיוחדת, יש לכם זכות לבטל את העסקה בתוך 14 יום. העסק רשאי לגבות דמי ביטול בגובה 5% או 100 ש"ח לפי הנמוך מביניהם.
תלונה אחת שווה אלף קיטורים - להגשת תלונה: www.emun.org