בעידן הדיגיטלי של היום, אתר אינטרנט הוא נכס חיוני לכל עסק שרוצה לבסס נוכחות באינטרנט. עם זאת, רק להחזיק אתר אינטרנט זה לא מספיק. כדי לוודא שלקוחות פוטנציאליים יכולים למצוא אתכם, כשהם מחפשים מוצרים או שירותים הקשורים לעסק שלכם, יש לבצע פעולות באתר כדי שלמנועי חיפוש יהיה קל יותר להבין במה הוא עוסק. פעולות אלו הן חלק מתהליך הנקרא אופטימיזציה למנועי חיפוש (Search Engine Optimization) או בקצרה SEO.
במאמר זה נסקור את היסודות של קידום אתרים אורגני בגוגל לעסקים ונשתף 9 טיפים שימושיים שיכולים לסייע לכם לדרג את אתר העסק שלכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
מהו קידום אתרים אורגני בגוגל?
קידום אתרים אורגני בגוגל מתייחס לתהליך של שיפור האתר במטרה להביאו למיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש הטבעיות בגוגל כאשר גולשים מחפשים מילות מפתח וביטויים רלוונטיים.
אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) היא למעשה, הפרקטיקה של ביצוע פעולות מיטוב לאתר האינטרנט, בתוכו (Seo On Page) ומחוצה לו (Seo Off Page), כדי להנגיש אותו בצורה הטובה ביותר לסורק של גוגל.
אלגוריתם החיפוש של גוגל משתמש במאות פרמטרים כדי לקבוע את דירוג האתר בתוצאות החיפוש עבור מילת מפתח או ביטוי מסוים. גורמים אלה כוללים:
- מענה לצורך של הגולש
- מהירות טעינת האתר
- איכות התוכן
- ניראות התוכן
- קישורים נכנסים
- חווית משתמש
- ועוד.
החשיבות של קידום אתרים אורגני בגוגל לעסקים בישראל
קידום אורגני באמצעות SEO יכול לעזור לעסק שלכם לקבל יותר חשיפה ולהגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים באינטרנט. למעשה, על פי מחקר של חברת BrightEdge, החיפוש האורגני אחראי ל-53.3% מהתנועה לאתרי אינטרנט (מקור: searchengineland).
בישראל, גוגל הוא מנוע החיפוש המרכזי שאליו פונים הגולשים (97.99% מהם) כדי לחפש.
על ידי אופטימיזציה של האתר שלכם למנועי חיפוש, אתם יכולים למשוך יותר מבקרים רלוונטיים לאתר ובסופו של דבר להגדיל את כמות הלקוחות הפוטנציאלים שיפנו אליכם.
(צילום: ShutterStock)
הנה 9 טיפים מעשיים לקידום אתרים אורגני בגוגל לעסקים:
1. ערכו מחקר מילות מפתח
כל קידום אתרים אורגני מתחיל עם מחקר מילות מפתח. עליכם להבין באילו מילים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם משתמשים כדי לחפש את המוצר\השירות שלכם או הבעיות שהמוצר שלכם פותר.
השתמשו בכלי מחקר מילות מפתח כגון Google Keyword Planner, שיציג לכם טווח מוערך לכמה אנשים מחפשים את ביטוי המפתח שהזנתם. היופי בכלי הזה, שניתן להזין ביטוי ולקבל מגוון רעיונות נוספים למילות מפתח רלוונטיות שהקהל שלנו מחפש אותם בגוגל.
כך, ברגע שיהיו לכם את מילות המפתח הרלוונטיות לתחום שלכם, תוכלו "להתאים" אותן לדפים המתאימים באתר שלכם, לשלב אותן בתוכן של האתר, בכותרות ובתגיות המטא (Meta tags) כפי שנפרט בהמשך. פעולה זו תעזור לגוגל להבין שהאתר שלכם רלוונטי וקשור לביטויי המפתח שהלקוחות הפוטנציאלים מחפשים.
(צילום מסך מכלי למחקר מילות של גוגל - כמה גולשים מחפשים את הביטוי "רופא שיניים" מדי חודש)
2. צרו תוכן איכותי
יצירת תוכן באיכות גבוהה המספק ערך לקהל היעד שלכם, היא קריטית לקידום אתרים אורגני. בשנים האחרונות גוגל שמה דגש גדול יותר על איכות התוכן, חדשנותו, תרומתו לגולש ורמת המקצועיות של הכותב.
ודאו שהתוכן כתוב היטב, אינפורמטיבי ומספק ערך מוסף למשתמשים. השתמשו במילות המפתח וביטויים רלוונטיים בתוכן, אך הימנעו מלדחוס יותר מידי מהם. בסופו של דבר זכרו שאתם כותבים תוכן באתר שאמור להיקרא ע"י בני אדם ולעזור להם, ולא עבור בוט (Bot) של מנועי חיפוש.
3. השקיעו בכותרות ותיאורי Meta
כותרות הדפים באתר (הנקראים Meta Title) ותיאורי המטא (Meta Description) הן הקישורים שאתם רואים בדף תוצאות החיפוש בגוגל. אלו, הדברים הראשונים שהגולשים רואים בתוצאות החיפוש, לכן חשוב להפוך אותם למשכנעים ורלוונטיים. בכל כותרת ותיאור רצוי להשתמש גם במילות המפתח שלכם בכותרות הדפים ובתיאורי המטא כדי לשפר את הסיכויים לדירוג גבוה יותר בתוצאות, עבור מילות מפתח אלו.
כמה מילים לכתוב בכותרת והתיאור Meta?
- האורך המומלץ לכותרת Title הוא 60 תווים (זכרו שכל אות, סימן, רווח היא תו)
- האורך המומלץ לתיאור המטא הוא 155-160 תווים.
4. שפרו את מהירות טעינת האתר
מהירות האתר היא גורם דירוג חשוב עבור גוגל ולכן חשוב לבצע אופטימיזציה של זמן הטעינה של האתר ולוודא שהוא עולה מהר. השתמשו בכלים כגון PageSpeed Insights של Google כדי לבדוק כמה מהר האתר שלכם נטען עבור משתמשים וכדי לזהות ולתקן בעיות שמאטות את האתר.
5. השתמשו בתגי כותרות
תגיות כותרת (H1, H2, H3 וכו') משמשות לסידור ההירארכי של מבנה התוכן בעמודי האתר. הן מקלות על המשתמשים לקרוא את התוכן ועל מנועי החיפוש להבין על מה הוא מדבר.
הקפידו לחלק את הטקסט לנושאים ופסקאות רלוונטיות המופרדות על ידי כותרות משנה. השתמשו בתגי כותרות כדי לחלק את התוכן למקטעים ולכלול בהם מילות מפתח רלוונטיות.
בכל פלטפורמה לבניית אתר, קיימת האפשרות להגדיר סוגי כותרת אלו:
- כותרת H1 - זוהי הכותרת הראשית של העמוד, לכן חשוב להשקיע בה ולכלול בה מילת מפתח. בכל עמוד צריכה להיות כותרת ראשית אחת בלבד. למשל, בעמוד זה הכותרת הראשית היא "קידום אתרים אורגני בגוגל לעסקים: 9 טיפים לקידום האתר..."
- כותרות H2 - אלו הכותרות המשניות לאורך העמוד המסייעות לארגון התוכן ועוזרות למשתמש ולסורק של גוגל, להבין על מה העמוד מדבר. כמו אצלנו במאמר זה - כל טיפ הוא למעשה כותרת H2.
- כותרות H3 - במידה ויש בעמוד שלכם הרבה מאוד תוכן בכותרות המשנה, נרצה לחלק את הפסקאות לתתי כותרות H3, אשר יסייעו לארגון ההירארכיה של התכנים בעמוד.
6. בניית קישורים חיצוניים איכותיים
קישור חיצוני הוא למעשה קישור שמופיע באתר אחר ומוביל לאתר שלכם. גוגל רואה את זה כמעין "המלצה" של האתר האחר עליכם. ככל שהאתר שבו מוטמע הקישור אליכם, איכותי יותר וקשור לתחום העסק, כך ההשפעה שלו על הקידום האורגני יותר חזקה. קישורים נכנסים אלו הם גורם חשוב באלגוריתם הדירוג של גוגל.
רצוי להשיג קישורים חיצוניים באיכות גבוהה מאתרים איכותיים ורלוונטיים לתחום העיסוק שלכם. אפשר לעשות את זה במגוון אסטרטגיות, לדוגמא:
- פנייה לבעלי בלוגים או אתרים ולהציע להם מאמר אורח שתכתבו.
- עריכת ראיונות עם מומחים\קולגות בענף שלכם - תוכלו לבקש מהמרואיין לפרסם לינק באתר שלו לראיון.
- רישום לאינדקסים - הירשמו לאינדקסים אינטרנטיים רלוונטיים המאפשרים להעלות כרטיס עסקי. אינדקס B144 למשל, הוא אינדקס העסקים הגדול בישראל וניתן לפתוח בו כרטיס עסק בחינם המכיל מידע רב על בית העסק לרבות, מספר הטלפון, קישור לאתר ולעמודי הסושיאל, מידע אודות שעות הפתיחה ודרכי הניווט לעסק ועוד. לרישום ופרסום העסק בחינם לחצו כאן.
7. בצעו אופטימיזציה לתמונות שאתם מעלים לאתר
תמונות הן חלק חשוב בכל אתר אינטרנט, הן משפרות את הויזואליות והניראות של דפי האתר ומסייעות לנו להמחיש את המסר שאנחנו רוצים להעביר. כמו כן, הן גם מסייעות לנו בקידום האורגני, שכן פעמים רבות גוגל מציגה תמונות בתוצאות החיפוש ואף הקדישה לכך אזור שלם בעמוד התוצאות.
עם זאת, תמונות הן אחת הסיבות המרכזיות לכך שמהירות טעינת האתר היא איטית. עם אופטימיזציה נכונה לתמונות באתר, תוכלו לשפר משמעותית את מאמצי הקידום האורגני של אתר העסק ואת חווית הגלישה באתר.
2 טיפים מרכזיים שמומלץ ליישם כאשר רוצים להעלות תמונה לאתר -
- משקל התמונה - מומלץ להעלות לאתר תמונות שמשקלן אינו עולה על 100-150KB. תמונות במשקל גבוה מכך, יכולות להשפיע לרעה על מהירות הטעינה. ישנם כלים רבים להקטנת משקל תמונה, תוכלו להיעזר בתוכנות כמו PhotoShop או כלים אונליין כמו TinyJPG.
- תיאור ושם קובץ התמונה - שנו את שם קובץ התמונה וכתבו בו תיאור של מה קיים בתמונה. לאחר שהעליתם את התמונה לאתר, הוסיפו טקסט לתגית תיאור לתמונה (Alt Text) במערכת ניהול התוכן באתר שלכם. זהי יעזור לגוגל להבין במה התמונות שלכם עוסקות ולדרג אתכם גם בתוצאות החיפוש של תמונות.
8. הקמת גוגל מיי ביזנס לעסק (GMB)
פתיחת חשבון Google My Business הוא צעד חשוב בקידום אתרים אורגני לעסקים שרוצים להתקדם בתוצאות החיפוש המקומיות. מעבר לכך, זה גם יכול לעזור לכם לשפר את הניראות של בית העסק בתוצאות החיפוש כאשר מחפשים את השם שלכם.
כאשר יוצרים חשבון גוגל מיי ביזנס, אנו מספקים ל-Google מידע חשוב על העסק, כגון שם העסק, כתובת, ,תמונות, מספר טלפון, כתובת אתר ושעות פעילות. מידע זה מוצג בצורה בולטת בתוצאות החיפוש, כאשר אנשים מחפשים עסקים באזור שלכם. כמו כן זה מאפשר ללקוחות פוטנציאליים ליצור איתכם קשר מהר יותר ישירות מדף התוצאות.
לקריאה נוספת על פתיחת גוגל מיי ביזנס לחצו כאן.
(דוגמא לדף גוגל מיי ביזנס)
9. מעקב וניתוח תוצאות של קידום אתרים אורגני בגוגל
השקעתם בפעולות SEO ויישמתם טיפים רבים ועכשיו הגיע הזמן גם לבדוק את התוצאות ולהבין איפה אפשר לשפר. חשוב לעקוב ולנתח את מאמצי הקידום שלכם, לראות שאתם מתקדמים בתוצאות החיפוש וכדי להבין מה עובד ומה לא.
2 כלים חינמיים ומעולים של גוגל שכדאי להוסיף באתרכם ויוכלו לסייע לכם בכך הם:
- גוגל אנליטיקס (Google Analytics) - גוגל אנליטיקס הוא שירות ניתוח חינמי שמסופק על ידי גוגל המאפשר לעקוב ולנתח את התנועה באתר שלכם. בעזרת Google Analytics, ניתן לראות כמה אנשים מבקרים באתר, מאיפה הם מגיעים, כמה זמן הם נשארים באתר, באילו דפים הם מבקרים, באילו עמודים הם נשארים זמן רב ובאילו יוצאים מהר החוצה ועוד.
באמצעות מידע זה, תוכלו לקבל תובנות רבות לגבי האופן שבו אנשים גולשים באתר שלכם ולהשתמש בנתונים הללו כדי לשפר את ביצועי האתר וחווית המשתמש שלהם. לדוגמה, תוכלו לראות האם יש גולשים רבים שעוזבים את האתר תוך זמן קצר לאחר שביקרו בדף מסוים. במקרה כזה, תצטרכו להבין ולחקור מדוע זה קורה - אולי צריך לבצע שינויים באותו הדף (למשל להוסיף לו תוכן או תמונות רלוונטיות) כדי להשאיר את הגולשים זמן רב יותר או לגרום להם לנקוט בפעולה מסוימת.
-
גוגל סרץ' קונסול (Google Search Console) - כלי שעוזר לנו לנטר ולתחזק את נוכחות האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. בעזרת Search Console, תוכל לראות כיצד Google סורקת ומוסיפה לאינדקס את עמודי האתר שלכם, לעקוב אחר ביצועי הקידום האורגני, לראות אילו מילים גולשים מחפשים ומגיעים לאתרכם, האם יש בעיות שעשויות להשפיע על הנראות של האתר בתוצאות החיפוש ועוד.
גם Google Analytics וגם Google Search Console יכולים לעזור פלאים לעסקים קטנים המעוניינים לשפר את מאמצי הקידום האורגני שלהם. על ידי ניתוח התנועה באתר ומעקב אחר ביצועי החיפוש, תוכלו לזהות דפים באתר האינטרנט שלכם הדורשים שיפור, לבצע שינויים שיעזרו לאתר להיות מדורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל וכך למשוך יותר לקוחות.
כמה זמן לוקח לעסק לראות תוצאות בקידום אורגני בגוגל?
אחת השאלות שיש לבעלי עסקים רבים לגבי קידום אורגני היא כמה זמן לוקח לראות תוצאות. למרבה הצער, אין תשובה חד-משמעית לשאלה זו, זאת מאחר וישנם גורמים רבים שיכולים להשפיע על המהירות שבה נראה תוצאות ממאמצי הקידום.
לדוגמה, אם האתר שלכם חדש, ייתכן שיחלוף זמן מסויים עד ש-Google תסרוק את האתר ותוסיף אותו לתוצאות. אם אתם פועלים בתחום מאוד תחרותי (כמו למשל עורך דין פלילי או מנעולן), ייתכן שיהיה קשה יותר להגיע למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש.
לכן, זה יכול לקחת גם בין כמה שבועות למספר חודשים ואף יותר כדי לראות תוצאות כלשהן בקידום אורגני בגוגל לעסקים.
עם זאת, אם תהיו עקביים במאמצים שלכם ותקפידו על יצירת תוכן באיכות גבוהה, בניית קישורים נכנסים ויתר הטיפים שציינו לעיל, תוכלו להגדיל משמעותית את הסיכויים שהאתר שלכם יתקדם מהר יותר בתוצאות החיפוש ולהגדיל את התנועה מגוגל.
(צילום: ShutterStock)
אפשר להגיע לתוצאות טובות בקידום אתרים אורגני בגוגל לעסקים
לסיכום, חשוב להבין שמנוע החיפוש של גוגל נעזר במעל 200 גורמים שונים כדי לקבוע דירוג של כל אתר בתוצאות החיפוש. קידום אורגני בגוגל לעסקים קטנים ובינוניים הוא חשוב לכל בעל עסק שרוצה לבסס את הנוכחות שלו באינטרנט ולמשוך לקוחות פוטנציאליים בתוצאות החיפוש.
על ידי יישום הטיפים שסיפקנו, תוכלו לבצע פעולות SEO לאתר שלכם שיסייעו לשפר את הניראות של האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. זכרו שקידום אתרים הוא תהליך מתמשך והוא דורש זמן ומאמץ כדי לראות תוצאות.
מקורות שהוזכרו במאמר:
- מגזין - Search Engine Land
- אתר - StatCounter