מעוניינים לרכוש מוצר דרך סוכנויות שיווק והפצה?
ארגון "אמון הציבור" ריכז עבורכם המלצות חשובות להתנהלות נכונה מול סוכנויות שיווק והפצה:
- חשוב לתעד את השיחה ופרטי הנציג, שעת השיחה, המוצר הנרכש ותיאורו, הדגם הספציפי והמחיר שסוכם.
- בסיום השיחה דרשו מהנציג לחזור בפניכם על פרטי העסקה כפי שאלו נרשמו אצלו.
- דרשו לקבל את פרטיו המלאים של העסק עימו אתם מתקשרים לפני החתימה.
- וודאו שמחיר המוצר כפי שמוצג בפניכם הינו המחיר הסופי ואין עלויות נוספות כדוגמת דמי משלוח.
- בכל פניה בה נמסר לכם כי "זכיתם" או "נבחרתם" לקבל מתנה, דרשו לדעת האם אכן מדובר במתנה או פשוט מדובר בעסקה עבורה תידרשו לשלם.
- דעו שאם דרשו מכם תשלום אשר אינו משקף דמי משלוח רגילים – לא מדובר ב"מתנה".
- בהצטרפות למועדון לקוחות - בדקו היטב את תנאי ההצעה, האם היא כרוכה בתשלום חודשי קבוע, מה מתחייב העסק לספק במסגרת העסקה ולאיזו תקופה ההתחיייבות.
- אל תסכימו לבצע עסקאות תחת לחץ.
- במקרה שהמוצרים שהזמנתם לא התקבלו במסגרת הזמנים שהעסק התחייב, כדאי לפנות לחברת האשראי ולדרוש את ביטול העסקה.
- אם המוצרים שקיבלתם אינם תואמים את אלו שהוזמנו או שהינם פגומים, זכותכם לבטל את העסקה.
- יש לפנות לעסק בכתב ורצוי בדואר רשום.
- באפשרותכם לבטל את העסקה בתוך 14 ימים מיום עשיית העסקה או מיום מסירת חוזה בכתב.
- במקרה של ביטול אשר אינו נובע מפגם או אי התאמה, יכול העסק לגבות דמי ביטול בסך 5% ממחיר העסקה עד 100 ₪.
- עקבו תדיר אחר פירוט חיובי כרטיסי האשראי מדי חודש ותוודאו כי החיובים תואמים את שסוכם עימכם.
תלונה אחת שווה אלף קיטורים - להגשת תלונה www.emun.org