אתר האינטרנט signs.com מספר שרשת החשמל והאלקטרוניקה האמריקנית Best Buy גילתה ש- 17% מהקהל שנכנס לחנות, עשה זאת בגלל השלט. האנשים האלה בכלל לא התכוונו לבצע רכישה כשיצאו מהבית, והשלט פשוט הזכיר להם משהו.
זה גדול! 17%! תארו לעצמכם מה זה היה עושה לעסקים שלכם?!
כשאתם מתכננים את השלט או השילוט לחנות או לבית העסק שלכם, הקפידו על 6 כללים בסיסיים ביותר – ואל תסטו מהם. ואלו הם:
1. מתאים למותג שלכם
השלט שלכם צריך להיות עקבי ותואם לזהות המותג ולהעביר את המסר הנכון ללקוחות. בעת בחירת שלט, קחו בחשבון את האלמנטים העיצוביים כגון גופן, צבע וסגנון. אלה צריכים להתאים לחומרי השיווק הקיימים של המותג כמו אתר האינטרנט, כרטיסי הביקור ופרופילי המדיה החברתית. זה יעזור לבסס תדמית מותג עקבית ויקל על הלקוחות לזהות ולזכור את העסק שלכם.
2. צבע משכנע בשלט
מחקרים שונים מראים שכ- 80% מזהות המותג נקבע בזכות הצבע של הלוגו שלו.
אתם לא מאמינים?
חישבו רגע על הכחול של בזק או על האדום של קוקה קולה. חישבו על צהוב-אדום ועל אוסם. תחשבו ירוק-אדום או צהוב - דלק או פז.
- לכן, כשאתם בוחרים צבע לשילוט שלכם, עשו זאת בהתאם לצבעי המותג שלכם אבל הקפידו תמיד על צבעים 'משכנעים', בולטים ואופנתיים.
עד כמה אופנתיים? כאלה שלא יחלפו בתוך שנתיים או שלוש, אלא כאלה שיישארו אתכם במשך עשר שנים או אפילו יותר.
ואם יותר מדי עסקים משתמשים באותו צבע, חפשו צבע אחר, או גוון שונה בצורה מובהקת. למה? כי אחרת פשוט תיעלמו בנוף של השלטים ה"אופנתיים" ופרסום העסק שלכם בצורה אפקטיבית ייפגע.
3. המיקום הוא מפתח
השלט צריך להיות גלוי וניתן לזהות בקלות מרחוק. לכן כדאי לשים לב לגודל, המיקום והתאורה של השלט, כדי לוודא שהוא בולט ונראה בקלות ללקוחות פוטנציאליים. לדוגמה, אם העסק שלכם ממוקם ליד רחוב סואן או כביש מהיר, ייתכן שיהיה צורך בשלט גדול יותר עם כיתוב מודגש כדי למשוך את תשומת לבם של נהגים חולפים. בנוסף, תאורה יכולה לעזור לשלט לבלוט במהלך היום והלילה, מה שמקל על הלקוחות למצוא את העסק גם לאחר רדת החשיכה.
אולי יעניין אותך: קידום אתרים אורגני בגוגל - כך תביאו את העסק שלכם למקום הראשון בתוצאות
4. גודל שלט לעסק
אז בהמשך לטיפ הקודם, כן, הגודל קובע. נכון, הארנונה ומס השלטים יהיו גבוהים יותר, אבל זה מחיר קטן לשלם בתמורה לכך שתבלטו בשטח.
ככל שהאות תהיה גדולה יותר – השלט ייראה טוב יותר ויהיה נח יותר לקריאה. נקודה זו חשובה בעיקר אם אתם נמצאים לצידי דרכים או כשאתם מתכננים שילוט שאמור להיראות מנקודות מרוחקות בחנות או מחוצה לה.
- כמה גדולות האותיות? האמריקאים ממליצים על אות בגובה של שלושה סנטימטר על כל שלושה מטרים מרחק.
אם אתם מוכרים מוצרים למבוגרים יותר – לכו על אותיות גדולות מעט יותר, אפילו, ועזבו אתכם מאותיות דקיקות ועיטורים מסולסלים.
(צילום: ShutterStock)
5. ניגודיות טובה
חישבו רגע על בסט ביי האמריקאית: שחור על צהוב.
האם יש ניגודיות גבוהה מזו? אם הייתה, אנחנו בטוחים שהדבורים והצרעות המזהירות היו משתמשות בה.
- השתמשו בשלט שבו הניגודיות ברורה וטובה.
כך תבטיחו שיראו אתכם בברור גם במרחק גדול ויזהו אתכם בקלות על פי המבנה הכללי של השלט, אפילו אם לא יבחינו בפרטים הקטנים.
ככל שאתם יכולים, לכו על bold חזק, עם צבעים מנוגדים היטב: כהה על רגע בהיר או הפוך. חישבו במושגים של Impact, אפילו אם אתם מוכרים טיפוח. זה אפשרי!
6. איכות השלט גם חשובה
שלט איכותי לא רק נראה טוב יותר, אלא גם יחזיק מעמד זמן רב יותר וידרוש פחות תחזוקה. בחרו שלט שעשוי מחומרים עמידים ועמיד בפני מזג אוויר כדי להבטיח שהוא ייראה נהדר לאורך זמן. בארץ, החום נהיה כבד יותר ובחורף יש ימים סוערים במיוחד. שלטים העשויים מחומרים כמו אלומיניום או ויניל הם קלים ויכולים לעמוד בפני פגעי מזג האוויר מבלי להחליד, לדהות או להיסדק.
זקוקים לשלט טוב? היכנסו למדור שילוט במדריך העסקים של B144 וצאו עם סט טוב של שילוט לחנות או לעסק שלכם.