האם הצורך שלנו במעצבים גרפיים משתנה? האם קיים היום יותר מקום לגרפיקאים ועיצוב גרפי, מאשר בשנים קודמות?

אם לשפוט לפי מספר הגרפיקאים והמעצבים הגרפיים, הביקוש לעיצוב גרפי צריך להיות בשמים. ובכל זאת, אם תעשו סקר שוק קצר, תראו שישנם הבדלי מחירים גדולים בין סטודיה שונים לעיצוב גרפי או בין מעצבים גרפיים וגרפיקאים וההיצע לכאורה גדול מהביקוש. בנוסף, באינטרנט ישנו מגוון גדול של מוצרים גרפיים לקניה: תבניות עיצוביות לאתרים, לוגואים, עלונים 'מעוצבים' ועוד ועוד.

גרפיקאים וסטודיו לגרפיקה: מה מעמדם כיום?

אז מה קורה כאן? האם שווה להיות מעצב גרפי, בזמנים בהם אפשר לקנות ולהוריד תבניות עיצוביות כמעט לכל דבר? האם שווה לשלם הרבה לגרפיקאי טוב ויקר, כשרוצים לבנות אתר אינטרנט חדש או דף נחיתה?

תרבות וגרפיקה

עיצוב גרפי הוא עניין תרבותי. נכון שהיום הכל הופך גלובלי יותר ו'אמריקאי', אבל עדיין, בישראל – כמו במקומות אחרים בעולם - מדברים שפה מקומית, והמושג "שפה" כולל גם שפה עיצובית. אז כן, מעצבים גרפיים מסין או מהודו לעולם יהיו קיימים ותמיד ייצרו תבניות לאתרים, אבל הם לא יבינו כמו מעצבים ישראליים את התרבות המקומית, הישראלית, על כל גווניה ונפלאותיה.

מקוריות ודמיון – קשה למצוא בזול

כמו בכל דבר, גם בעיצוב גרפי, לשונות ולמקוריות יש ערך. אף מותג רציני, חברה טובה או עסק שרוצה להצליח, לא יבחר בקלות להיות דומה לעסקים אחרים. בטווח הקצר יש לזה אולי ערך מסוים, אבל בניית מותג לטווח ארוך מחייבת להיות מקוריים – לשדר משהו שונה, לקהל מוגדר.

להיות שונה, לתת לדמיון לעבוד וליצור דברים מקוריים ויעילים הם הבסיס לעיצוב גרפי טוב. גרפיקאים בעלי דמיון ויכולת יצירתית ויכולת לשלב את אלה למוצר פונקציונלי, אין הרבה. מעצבים גרפיים וגרפיקאים כאלה בולטים לכן בשוק והשירותים הגרפיים שלהם יקרים יותר. אז האם אפשר להרוויח ולחיות מעיצוב גרפי או מגרפיקה? כן, בהחלט – אם אתם טובים ויודעים למכור היטב את השירותים שלכם.

דרישות השוק: התחדשות ומגוון

פעם הגרפיקאים היו מעצבים הרבה עלונים, מודעות לעיתונים ושלטי חוצות. היום כבר ישנם פחות עיתונים מודפסים. אז מה? מעצבים גרפיים עובדים היום הרבה יותר על עיצוב אתרי אינטרנט, עיצוב דפי נחיתה ובאנרים. גרפיקאים עדיין עושים אריזות – וימשיכו לעצב אריזות עוד הרבה שנים ויותר מזה: עם התקדמות היכולות הדיגיטליות, שינויים בחומרים המשמשים אותנו והיכולת לעצב וליצור מוצר עבור קבוצות צרכנים קטנות והולכות רק תעלה הדרישה לעיצוב גרפי מקורי ויחודי ולגרפיקאים טובים.  רק המחשבה על מגוון הפלטפורמות הקיימות היום לאתרים – מחשבים שולחניים, טאבלטים, סלולרים וטלויזיות – תבליט את הצורך הקיים במעצבים גרפיים טובים, שידעו להעביר מסרים בצורה ברורה, טובה ויעילה.

אז אם אתם מתלבטים אם ללמוד עיצוב גרפי – או לשלם קצת יותר למעצב גרפי טוב – קחו את הדברים שסיפרנו לכם כאן ועשו את החשבון הנכון.