רבים פונים לתחום לימוד נהיגה על משאית כדי לרכוש מקצוע. האם גם אתם חושבים לממן טיול בחו"ל באמצעות נהיגה על משאית? רוצים מקצוע ביד? 

מערכת תובלת הסחורות בישראל מבוססת על משאיות. אין כאן מערכת רכבות משא מפותחת או שינוע יעיל בדרך הים, בין הנמלים השונים. במקום זה, יש משאיות. והרבה.

לא מעט צעירים מוציאים רשיון נהיגה על משאית עוד בעת שרותם הצבאי, אך רק חלקם ממשיכים לעבוד גם באזרחות כנהגי משאיות. ולמרות זאת, יש ביקוש ללימוד נהיגה על משאית מכמה סיבות:

זהו מקצוע שיש לו ביקוש במיוחד במשקלים הכבדים וסף הכניסה הוא יחסית נמוך. יש ללמוד נהיגה על משאית ותו לא. לא מדובר בשנים של הכשרה יקרה או בהכשרה יקרה בכלל, למעשה

כדי להוציא רשיון נהיגה על משאית יש להיות בני 18 לפחות. לימוד נהיגה על משאית אפשר להתחיל כבר בגיל 17 וחייבים לפחות 32 שיעורי נהיגה ומבחן תיאוריה כמובן:

  • המורים ללימוד נהיגה על משאית הם בעלי ותק בנהיגה על משאיות במשקלים הרלוונטיים (אי אפשר להוציא רשיון נהיגה למשאית כבדה אצל מורה "רגיל" למשקלים של 3,500 12,000 ק"ג) ורובם ככולם שייכים לבתי ספר ללימוד נהיגה על משאית.
  • לימוד נהיגה על משאית כולל למעשה את אותם החלקים שכולל קורס לנהיגה על רכב פרטי ויותר מזה. בקורב נהיגה על משאיות לומד התלמיד כיצד להתנהל עם הרכב הכבד, שנהיגה בו שונה מאוד מנהיגה ברכב פרטי. בלימוד נהיגה על משאית לומדים כיצד להאיץ במשאית, לנסוע לאחור, איך לקחת סיבובים ואיך לראות את הכביש כששדה הראיה מוגבל לאחור, ולעיתים קרובות גם לצדדים.
  • לימודי נהיגה על משאית כוללים לא רק הכנה למבחן מעשי בנהיגה על משאית, אלא גם לימודי תיאוריה יעודיים: השלטים בדרך הם אמנם אותם השלטים, אבל לנהגי משאית ישנן תקנות שונות שהם חייבים להכיר, הם חייבים להכיר את מבנה המשאית רוחב, אורך וגובה, מרחקי סרנים וכד' תקנות העמסה ועוד ועוד; אפילו תקנות מנוחה. ישנה תיאוריה לרשיון לרכב משא קל עד 12 טון (c1) ורכב משא ללא הגבלת משקל רשיון C.
  • מי שיש לו רשיון נהיגה על רכב פרטי לא חייב במבחן תיאוריה רגיל, אבל הוא חייב בתיאוריה ללימוד נהיגה על משאית. הקלה נוספת שישנה למי שיש לו רשיון נהיגה על רכב פרטי היא במספר השיעורים שהוא צריך לקחת: במקום 32 שעות לימוד נהיגה על משאית, מי שיש לו רשיון על רכב פרטי חייב רק 20 שיעורי נהיגה במשאית.