כאשר מתכננים לפתוח עסק חדש משלכם, ניצבים בפני לא מעט החלטות חשובות. היכן למקם את העסק? איזה סוג של מימון זמין לעסק? איך ניתן להשיג יתרון בתחרות שמאפיינת את הענף שלכם?

שאלות נוספות דורשות מענה, כמו איזה ציוד משרדי נדרש לעסק? האם לרכוש מדפסת לייזר שחור לבן או צבעונית? איזה סוג של מחשבים? איזו ריהוט הכי מתאים למשרד?

רוב העסקים זקוקים לציוד המשרדי הבא, בנוסף לאותן מדפסות לעסקים, כדי לבצע את הפעולות היומיומיות הנדרשות:

שולחנות עבודה וכסאות. אתם לא צריכים לקנות דווקא את הריהוט היקר ביותר, אבל כן חשוב שהכסאות יהיו נוחים לעובדים שאמורים לשבת עליהם רוב שעות היום.

שולחנות וארונות. בימים עברו, שולחנות וארונות שקלו טונות. אבל היום אפשר למצוא פריטים קלי משקל שההעברה שלהם ממקום למקום במשרד קלה מאוד.

מערכת טלפוניה. חשוב לשקול בתשומת לב את הצרכים הספציפיים של העסק לפני שרוכשים מערכת טלפוניה. אם אתם מבולבלים מכמות המערכות שזמינות בשוק, בדקו באיזו מערכת משתמש העסק השכן, או עסק אחר שמוכר לכם, ואם מנהל העסק מרוצה מהטלפוניה במשרד.

ציוד מחשבים. מחשבים ניידים, מדפסות, סורקים ומסכים כולם חשובים כחלק מהעסק שלכם. ערכו מחקר מהם המוצרים הזמינים וקנו אותם בחוכמה.

מכונת צילום. לפני שאתם מוציאים כסף רב על מכונת צילום, בדקו אם אתם יכולים להסתפק במדפסת משולבת שגם מצלמת. מכשירים שכאלה יכולים להדפיס, לשלוח פקס, לצלם ולסרוק הכול במחיר מכונת צילום זולה. אם אתם מתכננים לצלם אלפי צילומים בחודש, עדיף לשכור מכונה או לקנות מכונה באיכות גבוהה.

מכשיר פקס. כיוון שמחשבים רבים יכולים לקבל פקסים, עסקים רבים מסתדרים גם בלי מכשיר פקס. אבל זה אף פעם לא מזיק להחזיק במשרד מודל בסיסי קטן של פקס, רק למקרה שהפקס במחשב לא יענה על הצרכים. וכמובן, אל תשכחו את האפשרות שהמדפסת המשולבת יכולה לשמש גם כפקס.

רוב הסטארטאפים (ועסקים מבוססים רבים) מחפשים ללא הרף דרכים לחסוך בעלויות. לכן, לפני שאתם יוצאים להוציא כספים על רכישות חדשות למשרד, נסו לבדוק את ההיצע בשוק הציוד המשרדי המשומש.

כדאי לבדוק את המודעות בעיתונות המקומית, לפעמים תמצאו שם עסקאות מעולות. חפשו גם מכירות חיסול של משרדים, לפעמים אפשר למצוא שם את כל הציוד הנדרש לכם.

היתרונות ברכישת ציוד משרדי משומש כוללים:

- חסכון כספי. זה ברור מאליו. רכישת ציוד משומש חוסך המון כסף בהשווא לעלויות של הציוד החדש.

- חסכון בזמן. אם הזמנתם פעם ציוד משרדי חדש, אתם כבר יודעים שלפעמים לוקח המון זמן עד שכל ההזמנה שלכם מגיעה. אבל ריהוט משרדי וציוד משרדי אפשר למצוא גם בחנויות מקומיות למכירת עודפים. לפעמים, אפשר למצוא בהן את כל מה שנדרש בתוך כמה ימים.

- להגן על הסביבה. על ידי רכישת ציוד וריהוט משומש מהמסד ועד לטפחות, אתם עוזרים להגן על הסביבה.

כמובן שרשימת הציוד המשרדי שאתם נזקקים לו תהיה כנראה ארוכה יותר מהרשום למעלה, אבל רשימה זו נותנת לכם מושג לגבי הפריטים הבסיסיים שנדרשים לפתיחת משרד חדש.