פרטים
מוהל מוסמך, בעל ניסיון עשיר בעריכת טקסים מכובדים שתזכרו זמן רב. נוהג לקיים פגישה עם ההורים טרם הברית לתיאום ציפיות ותכנון הטקס לפי רצונכם, כולל תכנון חלוקת הכיבודים. מידע רב נוסף ב"שאלות נפוצות" בתחתית העמוד. מגיע לביקורת אחרי הברית ככל הנדרש וזמין 24 שעות למקרה שאתם מוטרדים מהתנהגות התינוק. הדרכה והנחייה מפורטת לכל שלבי הברית. ידע וניסיון רב מאוד בתחום. שירות אדיב, מרגיע, מקצועי ואיכותי. אשמח לעמוד לשרותכם ולהיות חלק משמחתכם. נותן שירות בעברית, אנגלית ויידיש. בריתות לתושבי העוטף ללא תשלום ומתנה שי ליולדת
- אזור מודיעין והשפלה
- אזור תל אביב והמרכז
- אזור השרון
- בני ברק
דירוגים וחוות דעת
ציון ממוצע
5.0 | 2 מדרגיםמידע נוסף
גדלתי בירושלים, ומאז נישואיי מתגורר בבני ברק. אוהב אדם וסקרן לגבי אנשים ותרבויות שונות ממני, למרות שאני מאוד מחובר למקום שאני בא ממנו. בהתאמה רוב השנים שאני בשוק התעסוקה נתתי שירות בעיקר לציבור החילוני/מסורתי. בהיותי מוהל, לשמחתי אני מצליח ליצור חיבור וכבוד עם כל הפסיפס האנושי המגוון שהמטרופולין הזו ובנותיה מכילות. זו הזדמנות מדהימה להיות חלק מאירוע משמעותי (ומעט מלחיץ) בחייהם של אנשים. כל אדם יקר וחביב, יהיו דעותיו והשתייכותו אשר יהיו.
אני נשוי, ואב לחמישה, ברוך ד'. בשמחות!
בגלל השילוב הערכי שאני מביא איתי. מצד אחד מקצועיות בנושא המילה עצמה, כאשר אני משקיע זמן רב כדי להתעדכן בכל דבר חדש בתחום שיקל עליכם או על הילד; קשר אישי עם טובי המוהלים, ועם רופאים מובילים בתחומים שונים הנוגעים לביצוע המילה. ומצד שני, הקב"ה חנן אותי ביחסי אנוש מעולים, המסייעים לי מאוד בכל מקום, ובפרט כאשר עלי להוביל אירוע שהוא גם חגיגי ומשמח, ולא רק טקס מילה גרידא.ישנם מוהלים רבים וטובים, ואין לי כל כוונה לטעון שאני יותר טוב מכולם, ולעולם לא אפסיק ללמוד מעמיתיי; אלא שאני מחובר לציבור שאינו דתי, ומבין את חששם של ההורים מפני הליך המילה. יש לי ניסיון רב בעריכת טקסים באופן מכובד ונעים, ופתרון בעיות גם לנוכח מורכבויות שונות. אני מהווה גורם מייעץ למוהלים רבים ובפרט למתחילים שבהם. וכמובן - מקפיד הרמטית על נהלי הועדה הבין משרדית לפיקוח על המוהלים, כולל כל נהלי ההיגיינה והסטריליזציה, ומחזיק בביתי מכשיר אוטוקלאב תקני.
הטקס בכללו הוא יותר מאשר ביצוע המילה גרידא. סביב מילת הילד קיימים כמה תפקידים המסמלים את העובדה שהילד מקבל "כרטיס כניסה" ומתחבר לשושלת של אלפי דורות יהודיים. לפיכך, ניתנת ההזדמנות לקרובי משפחה וידידים להיות שותפים בפועל בטקס. חשוב לציין, שגם לאחר שתקראו עכשיו את סדר הכיבודים, לא מוטל עליכם לזוכרו, אלא טרם הברית תקבעו עם המוהל מי מקבל כל כיבוד, והאחריות לניהול הטקס וחלוקת הכיבודים היא על כתפיו של המוהל.
פירוט הכיבודים הבא אינו מדוייק בהכרח, ומשתנה לפי מנהגים ועדות:
1. קוואטר - הכנסה. נחשב לכיבוד שני רק לסנדקאות בחשיבותו, ולסגולה ללידת ילדים. הכוונה לגבר ואשה, החולקים ביניהם את הכנסת הילד למקום הברית. האשה מקבלת את התינוק מידי האם, ומוסרת אותו לגבר המגישו לאבי הבן לתחילת הטקס. הם יכולים להיות בני זוג, או אם ובנה וכדומה. הם יחזירו אותו לאם בסדר הפוך, עם תום הטקס.
2. חיקא - הגשה. נחשב לכיבוד משני בחשיבותו, הניתן לידידים וקרובי משפחה שאנו מעוניינים שירגישו "שותפים" בטקס. הכוונה להעברת הילד בין אנשים הנושאים אותו בחיקם (מכאן מקור שם הכיבוד) ומקרבים אותו אל מקום הברית.
3. כסא של אליהו. נחשב לכיבוד חשוב, הניתן לקרובים או ידידים חשובים. למעשה, לאחר הכרעת הויכוח בין אליהו לאחאב בהר הכרמל, טען אליהו לפני הקדוש ברוך הוא שעם ישראל עזבו את בריתו. לפיכך גזר עליו הקב"ה להיות נוכח, במובן רוחני, בכל ברית מילה. לכן מציבים כיסא נוסף לימין כסא הסנדק, והמוהל מבקש "אליהו מלאך הברית, עמוד על ימיני וסמכני". מהות הכיבוד היא, שהנבחר לבצעו מקבל את התינוק מאביו ומניחו על כסאו של אליהו.
4. מהכיסא. כיבוד משני בחשיבותו, והמבצע אותו לוקח את הילד מכסאו של אליהו לאחר תפילת המוהל ומסר אותו חזרה לאביו.
5. סנדק. נחשב לכיבוד החשוב ביותר. נהוג לכבד בו את אחד הסבים, או אישיות דגולה, ויש הנוהגים לפחות פעם אחת לשמש סנדקים לבניהם. מקובל כי לזהות הסנדק יש השפעה על אישיותו של הילד הנימול. קדושתו וחשיבותו של התפקיד נובעות מכך שהסנדק בגופו משמש כ"מזבח" לברית, ולפיכך מקובל שניתנת לסנדק אף יכולת לברך את הזקוקים לכך לאחר הברית. ישנם רבים הנוהגים לטבול במקווה בבוקר הסנדקאות, גם אם אינם אנשים דתיים. מהות התפקיד היא, החזקת התינוק על הברכיים בעת ביצוע המילה.
6. מהסנדק. כיבוד משני בחשיבותו. הזוכה בו לוקח את התינוק מהסנדק ומעבירו למי שיתכבד להחזיק אותו בעת הברכות.
7. ברכות. כיבוד חשוב. לאחר המילה מברכים את ברכות המילה, הכוללות את קריאת השם, ומהות הכיבוד היא אמירת הברכות וקריאת שם הנולד.
8. עמידה לברכות. כיבוד חשוב. מדובר באדם המחזיק את התינוק בעת אמירת הברכות וקריאת השם.
קודם כל, המדובר בשמחה משפחתית מרגשת לרגל הצטרפות התינוק החדש למשפחה בפרט, ולמשפחת עם ישראל בכלל. אז כמובן שלפני הטקס מתקיים המפגש המשפחתי והנשנושים המסורתיים :-). חשוב לסכם עם המוהל את השעה שבה אתם מעריכים שאכן יחל הטקס, ולא השעה הנמסרת למשפחה, שכן ייתכן שהמוהל מוזמן לבריתות נוספות, ובוודאי שלי חשוב לתת לכל משפחה את מירב השירות והטיפול הראוי.
עם בוא המוהל, קודם כל הוא ייקח את התינוק לבדיקה אחרונה והכנתו לברית. לאחר מכן יכריז המוהל על כיבוד ה"קוואטר" (ראו כיבודים בשאלה נפרדת), והזוג הנבחר יעביר את התינוק מאמו לאביו.
כעת יקרא אבי הבן את פסוקי הנצח של "שמע ישראל" ועוד, כאשר הציבור חוזר אחריו על כל פסוק.
ככל שאתם מעוניינים לשתף אנשים נוספים ולכבדם ב"חיקא" (כנ"ל), זה הזמן לעשות זאת, כאשר כל אחד מהמכובדים מקרב את התינוק אל מקום הברית.
המתכבד ב"כיסא של אליהו" יקבל את הילד ויניחו על הכסא של אליהו הסמוך לכיסא הסנדק, והמוהל יישא בקול תפילה להצלחת תפקידו, ויבקש מאליהו מלאך הברית שיעמוד לימינו ויסייע לו.
המתכבד ב"מהכסא" ייקח את הילד מכסאו של אליהו, וימסרו לאביו.
הסנדק יתפוס את מקומו, ואז אבי הבן יניח אותו על ברכיו של הסנדק.
בשלב זה תתבצע המילה, כאשר המוהל מברך את ברכת המילה ומל את התינוק, ומיד אחריו מברך האב את ברכות "להכניסו בבריתו של אברהם אבינו" ו"שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה". כעת המוהל כבר סיים את מלאכתו, והציבור מברך את הילד בקול "כשם שנכנס לברית, כן ייכנס לתורה ולחופה ולמעשים טובים".
המתכבד ב"מהכיסא" יקח את הרך הנימול מהסנדק ויתן אותו למי שמתכבד ב"עמידה לברכות", ומחזיק אותו בזמן אמירת הברכות וקריאת השם, והמתכבד ב"ברכות" קורא את הברכות והשם הנבחר.
המוהל נושא בקול תפילה לרפואת הנימול, והציבור אומרים יחדיו את תפילת "עלינו לשבח" שחיבר יהושע בן נון.
כאן יחזרו לתמונה זוג ה"קוואטר", כאשר בסדר הפוך יחזירו את הילד לאמו, כאשר הוא כבר "חבר מועדון" היהדות.
הקהל יישבו לסעודת המצווה, והמוהל ייקח שוב את הילד לחבישה סופית, שבסיומה ינחה את האם (או הסבתא) באשר לטיפול בהמשך.
מזל טוב!
קודם כל, בלי לחץ... היה מספיק מלחיץ עד עכשיו, ואין כרגע צורך למהר לשום מקום, יש זמן להכל. לאחר שנרגעתם מהחוויה והשמחה הראשוניים, וישנתם - האב והיולדת - לילה ארוך וטוב, ניתן להתחיל לחשוב בנחת על ההמשך.
לאחר שהחלטתם על המוהל שאתם רוצים בו, כדאי ליצור עימו קשר בהקדם כדי לוודא שהוא שומר לכם מקום ביומן שלו ביום השמיני ללידת הילד. אם הלידה היתה סביב שעת שקיעת החמה, יש לומר למוהל את שעת הלידה המדוייקת שרשמה המיילדת, כדי שיבדוק בלוח השנה ויקבע את יום הברית, ובעיקר - באיזה יום יחול יום ההולדת בכל שנה!
לאחר השחרור יש ליצר קשר עם המוהל ולהיפגש עימו, כך אני נוהג בכל אופן. המוהל יתעניין אצלכם האם מהלך ההריון והלידה היו תקינים, והאם נמסר לכם בבית החולים מידע על עניין הראוי להביאו לתשומת הלב של המוהל. כמו כן יבקש המוהל לראות את מסמך השחרור של היילוד, ויוודא שכל הפרמטרים הנוגעים לברית המילה תקינים. ככל שייווצר צורך, יפנה אתכם המוהל לבירור אצל רופא רלבנטי כמו אורולוג ילדים וכו'.
בשלב זה יבדוק המוהל את התינוק לוודא שאין שום דבר חריג, ועל מנת לדעת את אשר לפניו בבואו למול את הילד.
בשלב זה תוכלו לקיים שיחה עם המוהל, לשאול כל שאלה, להביע כל חשש, לתאם ציפיות באשר לטקס הברית, להרכיב את רשימת הכיבודים ולבטא כל דבר שתרצו להביעו. יש בעיני חשיבות עליונה לרוגע שלכם בטקס ברית המילה, והרוגע הזה נובע מכך שתהיה בידכם התשובה לכל שאלה שמטרידה אתכם. אין שאלה שהיא "טיפשית" או לא מתאימה לשאול אותה - כולל הכל. תוכלו לראות הרחבות בשאלות נוספות.
כן! בוודאי.
ברית המילה מעוררת חשש, כבד לעיתים, אצל הורי הרך הנולד. עצם העובדה שהם מוסרים יילוד כה רך לפעולה כירורגית בגופו הקטן, ובמיקום כה רגיש, מעוררת פחד לגיטימי מאוד. כמובן שלתחושה זו תורמות כל מיני השלכות סביבתיות של חברים שמספרים סיפורים לא נעימים, ותקשורת ממלכתית ומסחרית שמעצם טבעה מדווחת לכם רק על מקרים חריגים ביותר, אך יוצרת רושם כללי שאינו מרגיע, בלשון המעטה. לשם משל, הרופאים המנתחים בבתי החולים בארץ היו חותמים בשמחה שיהיו אצלם רק את כמות התקלות שיש בבריתות מילה, בעוד שאצלם האחוז גבוה עשרות מונים.
ובכן, ישנו קפל עור המכסה את ראש אבר המילה. טרם הברית המוהל מפריד את העור הדבוק בראש האבר כדי להקל על הילד בשעת הברית. בברית עצמה המוהל מגן על האבר באמצעות מגן המפריד בין האבר לערלה, וכך אין כל סיכוי לפגיעה באבר. מעל המגן נותר רק קפל העור, כסנטימטר אורכו. את הכנסת המגן יבצע המוהל רק כאשר הוא מוכן לחלוטין, שכן מרגע הכנסתו על כל הפעולות להתבצע ברצף. לאחר ברכת המילה המוהל יחתוך בסכין חדה מאוד את הערלה שמעל המגן. חדותה של הסכין גורמת לכך שהתינוק כמעט ואינו חש את החיתוך, שמשך הזמן שלוקח לבצעו נמדד בחלקי שניות. כעת המוהל מפשיל את שארית העור התחתון על מנת לגלות לחלוטין את מקום הברית - ראש האבר, ומבצע מציצה להתחלת תהליך הריפוי. בו ברגע המקום ייחבש בתחבושת עם חומר מאלחש, ומכאן ואילך התינוק לא יחוש כל כאב לשעות ארוכות.
למעשה, בזמן שקראתם את הקטע הזה, יכולתי לבצע בערך 4-5 מילות. לעיתים נשמע כאילו משך בכי התינוק הוא ארוך, אך האמת היא שברוב המקרים התינוק נותן בקולו עם ההנחה על ברכי הסנדק, זמן רב - יחסית - אפילו לפני פתיחת הטיטול... אם תחשבו היטב, תיזכרו שתינוקות נוהגים לבכות גם כאשר לא מלים אותם, אפילו בנות...
היי הגענו לרב צבי בדקה התשעים והכול היה לטובה . הבן שלנו חולה בהמופליה a מחלת דמם . יש לציין שהכול היה מקצועי מאוד . חששנו מאוד בגלל ההמופליה אבל באמת אין לנו מילים על האכפתיות על האחריות על המקצועיות והיחס החם ממליצים בחום
שירות ומקצועיות מדהימים. לא הייתי מאמין...