הטלפון הנייד מזמן כבר הפך להיות מרכז חיינו. אנו משתמים בו רוב היום למגוון פעולות כמו שיחות, תשלומים ורכישות, ושימוש באפליקציות חנייה. ולכן, כאשר מתעוררות תקלות בסלולרי, אנו עלולים לחוות תסכול רב.

סוללה שנגמרת מהר מהרגיל או בעיה בקליטה ובשיחות, הן סימן שעליכם לפנות למעבדת סלולר. לפניכם הסבר מלא על התקלות שניתן לפתור באופן עצמאי, ועל אלו שמצריכות הגעה אל מעבדה סלולרית.

הטלפון לא מזהה את אוזניות הבלוטוס (Bluetooth)? אלו הפתרונות לאנדרואיד ולאייפון

אנדרואיד -

הפעילו מחדש את המכשיר ולאחריו חזרו על פעולת השיוך. התקלה עשויה לנבוע מהפעלה לא תקנית של קבצים בנייד או מתקלה בפעולת השיוך, וריסט צפוי לסייע. אם התקלה ממשיכה להתקיים, יש לפנות למעבדת סלולר לטובת בדיקה של רכיב הבלוטוס.

אייפון (מכשירי IOS)-

• ודאו שאוזניות הבלוטוס ומכשיר האייפון שלכם קרובים זה לזה

• כבו את אוזניות הבלוטוס והפעילו אותן מחדש

• בדקו שאוזניות הבלוטוס פועלות וטעונות, או מחוברות למקור חשמל 

• אם יש אפליקציה שבה אתם משתמשים עם אוזניות הבלוטוס היכנסו אל 'הגדרות' > 'פרטיות ואבטחה' > Bluetooth ובדקו שהבלוטוס הופעל עבור האפליקציה

מה לעשות כאשר הטלפון לא מתחבר לרשת הסלולרית?

אנדרואיד -

הפעילו מחדש את המכשיר. במידה והתקלה ממשיכה, בדקו את תקינות כרטיס הסים ע"י הפעלתו ממכשיר אחר או באמצעות הגעה לנקודת השירות של חברת הסלולר. אם התקלה ממשיכה תיתכן בעיה במכשיר, פנו למעבדת סלולר לבדיקה.

אייפון -

• בדקו שכרטיס הסים (SIM) מופעל ולא נעול (לשחרור הנעילה נזין את קוד ה-PIN שהתקבל עם הכרטיס)

• היכנסו ל"הגדרות" -> "סלולרי"

• בדקו ש"הנתונים הסלולריים" דולקים. בדגמים עם כרטיס סים כפול, לחצו על ״נתונים סלולריים״ ואז וודאו שבחרתם בסים הנכון.

לעיתים התקלה נובעת בשל מגירת סים לא תקינה, פנו למעבדת סלולר לבירור.

למה הטלפון הנייד מתחמם?

• עומס יתר - אפליקציות הנשארות פתוחות ברקע מאמצות את רכיבי העיבוד בתוך הנייד. פעילותם המוגברת מייצרת חום. למניעת התחממות הסמארטפון סגרו אפליקציות בתום השימוש.

• מטען לא תקין - הפרש ברמות הזרם משבש את אופטימליות הטעינה ואת זמניה, מה שגורם לחימום הסוללה והמכשיר עצמו. יש להשתמש במטען תקני.


איך לקרר את הטלפון?

מה כדאי לבצע:

• כיבוי המכשיר

• הבאתו לטמפ' החדר

פעולות אלה מקררות את המכשיר בהדרגה

מה לא כדאי לבצע:

• אין להכניס את הנייד למקפיא או מקרר

• אין לשטוף את הנייד

פעולות אלה מייצרות שינוי קיצוני בטמפ' ואידוי שגורם לקורוזיה

למה הסלולרי לא נטען?

• חסימה בשקע הטעינה – שקע הטעינה במכשיר אוגר אבק ולכלוך ועשוי להקשות על חיבור כבל הטעינה.
ניקוי השקע יאפשר את חיבור הכבל במלואו.

• תקלה ברכיב פנימי – ליקוי באחד מהרכיבים הקשורים לתהליך הטעינה. תקלה זו נגרמת מנפילת המכשיר ומטופלת במעבדת סלולר.

(קרדיט: Shutterstock)

הטלפון הנייד לא נדלק, האם הוא מקולקל?

אם המכשיר אינו נדלק או תקוע על הלוגו (אפל/סמסונג/שיאומי) זוהי כנראה תקלה מסוג:

• בעיית תוכנה – עדכון תוכנה שכשל או תקלה במערכת ההפעלה במכשיר

• תקלת חומרה – בעיה במעגל החשמלי, במסך, או ברכיבים פנימיים אחרים

• תקלה פיזית – נפילה חזקה או חדירת נוזלים למכשיר

אם נתקלתם באחת מהתקלות, ייתכן שלא תצליחו להדליק את הטלפון הנייד. מומלץ לפנות למעבדה מוסמכת לצורך אבחון והצעת מחיר לתיקון.

האם מומלץ לטפל בתקלות באופן עצמאי?

אם אין לכם ידע בתיקון טלפונים כדאי להימנע מתיקון ומאפשרות לנזק נוסף. תיקון הטלפון הנייד מחייב כלים מיוחדים ואיש מקצוע מיומן. הפעולות שניתן לבצע באופן עצמאי הן כיבוי והפעלה ועדכוני תוכנה. 

מה הן התקלות שמצריכות טיפול מעבדה?

אם נתקלתם באחת מתקלות אלה, פנו למעבדת סלולר:

בעיות סוללה

הסוללה מתרוקנת מהר מהרגיל או לא נטענת כלל

מסך שבור או פגום

המסך סדוק, שבור, או בעל כתם תצוגה על גבי המסך

קפיאה / תקיעות

המכשיר נתקע או מתקשה לעבוד באופן חלק ורציף

בעיות קול ושמע

קושי בשמיעת צלילים או שיחות טלפון

בעיות קליטה ורשת

המכשיר לא מזהה את כרטיס הסים או אינו מצליח להתחבר לרשת הסלולרית

התנהגות לא רגילה של מערכת ההפעלה

אפליקציות נסגרות לבד, המכשיר מפעיל את עצמו מחדש או נפגע מווירוסים

קושי בכניסת כבל הטעינה או האוזניות

קושי בחיבור כבלים או אביזרים חיצוניים

נפילות או נזקי מים

נפילה או רטיבות במכשיר העשויה לגרום לנזקים פנימיים שלא ניתן לראות במבט ראשון

 

סטפן וייס הוא בעלים של FIX 10, חנות לציוד ומכשירים סלולאריים. כל המידע במאמר מטעמו בלבד.